Zaplątani w sieć

Tekst otwarty nr 6/2007

Jak zarządzać infrastrukturą telekomunikacyjną przedsiębiorstw? Dyskusję prowadzą A. Harlan, B. McMullan, F. Lizza i Ch. Yates - szefowie czterech dużych firm branży IT.

www.controlpointsolutions.com

Wykorzystanie technologii telekomunikacyjnych we współczesnych organizacjach jest tak powszechne, że pozostaje niezauważalne... aż do momentu, gdy zajrzymy do budżetu. W największych firmach obszar ten generuje 3,6% wydatków, co rodzi potrzebę kontroli i racjonalizacji. Jednak zarządzanie infrastrukturą telekomunikacyjną to także element kształtowania strategii przedsiębiorstwa, albowiem bez efektywnej transmisji danych nie ma dziś mowy o rozwoju.

Wdrożenie kompleksowych systemów zarządzania wydatkami i zasobami telekomunikacyjnymi (TEIM) obejmuje szereg etapów. Pierwszy z nich to inwentaryzacja zasobów i usług telekomunikacyjnych wykorzystywanych w firmie. Kolejnym jest dezagregacja kosztów na poszczególne komponenty systemu komunikacyjnego i przypisanie odpowiedzialności za nie komórkom organizacyjnym. Następnie należy zestawić faktury z danymi systemu billingowego w celu wychwycenia niezgodności w naliczeniu opłat przez operatorów. Dalszy zaś monitoring kosztów stanowić będzie podstawę do modelowania architektury systemów telekomunikacyjnych oraz zarządzania usługami i opłatami.

Należy sądzić, iż w obliczu pojawiania się nowych rozwiązań telekomunikacyjnych, takich jak np. internetowy przekaz głosu (VoIP), fuzji operatorów czy perspektywy tworzenia sieci nowej generacji (NGN) - umożliwiającej konwergencję usług komunikacyjnych, transmisji danych i multimediów - znaczenie systemów TEIM będzie systematycznie rosło.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.