Internetowa faktura

Tekst otwarty nr 5/2007

Ile można zarobić na rezygnacji z papierowych faktur? Rozwiązania i płynące z nich korzyści prezentują eksperci z CheckFree i-Solutions.

www.newmetrics.co.uk

Kluczowy dla przedsiębiorstw proces odbierania zapłaty za dostarczone towary i usługi jest zarazem jednym z najbardziej nieefektywnych. Wśród 1000 największych organizacji z listy magazynu „Fortune” okres spłaty zobowiązań wynosi 41 dni. Opóźnienie to nie wynika wyłącznie z premedytacji odbiorców. Wiele winy jest po stronie samych przedsiębiorstw, które na różnych etapach obsługi płatności, tj. przy wystawieniu faktur, ich weryfikacji, przyjmowaniu zapłaty, a zwłaszcza przy wyjaśnianiu kwestii spornych wykonują „papierkową robotę”.

Koszt tego działania jest wysoki - w wielu firmach przekracza 20 milionów dolarów rocznie. Wydatki te można jednak znacznie zredukować przy zastosowaniu opartego całkowicie na technologii internetowej systemu fakturowania i płatności (EIPP).

Według GartnerGroup, można w ten sposób zaoszczędzić 60% kosztów wystawienia faktur, zamieniając dokumenty papierowe na elektroniczne, 50% kosztów ich weryfikacji, likwidując działania manualne, i 41% kosztów obsługi klientów, zamieniając centra telefoniczne na „samoobsługowy” serwis internetowy. Cała inwestycja powinna się zwrócić już po 6 miesiącach.

To jednak nie koniec korzyści. Wszystkie uzyskane w procesie obsługi płatności informacje trafiają automatycznie do systemu informatycznego przedsiębiorstwa i stanowią pożywkę dla narzędzi analitycznych modułu relacji z klientami (CRM). Natomiast dzięki natychmiastowemu potwierdzeniu drogą e-mailową zakończenia każdego etapu obsługi obie strony mają jednakowy obraz sytuacji, co redukuje sytuacje sporne i przyspiesza wpływ środków, które dłużej pracują na konto sprzedawcy.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.