Co masz z(a)robić jutro...

Tekst otwarty nr 12/2006

Czy dyrektorzy finansowi myślą o przyszłości? Uwagami dzieli się D. Bedell – publicystka współpracująca z czołowymi magazynami finansowymi.

www.gfmag.com

Regulacje zwiększające przejrzystość procesów finansowych, tj. Nowa Umowa Kapitałowa (Basel II) czy amerykańska ustawa Sarbanes-Oxley, stawiają przed menedżerami nowe wyzwania związane z zarządzaniem aktywami finansowymi. Prawdziwe wyzwanie, jak twierdzi L. Rossi z Deutsche Bank, to jednak skuteczne wykorzystanie scentralizowanych i uzyskiwanych w czasie rzeczywistym informacji o przepływach pieniężnych w całej organizacji. Własne środki pieniężne to najtańszy kapitał, a umiejętność prognozowania przepływów finansowych pozwala zrobić z niego właściwy użytek.

Okazuje się, że wiele przedsiębiorstw, które wdrożyły systemy analiz danych biznesowych (BI) i korzystają z nich w zakresie planowania sprzedaży, zaopatrzenia i produkcji, planują przepływy pieniężne poza systemem wskutek braku właściwego wyodrębnienia z hurtowni danych znajdujących się tam informacji. Wielu menedżerów koncentruje się także na dogłębnym analizowaniu historycznych przepływów, podczas gdy wymierne korzyści uzyskuje się dzięki umiejętności dokładnego przewidzenia przyszłego stanu rozrachunków – chociażby na zamknięcie dnia.

S. Srivastava z Aceva Technologies dodaje, iż nie da się dokładnie prognozować przepływów tylko na podstawie danych z własnej ewidencji. Kluczem jest ich integracja z informacjami pochodzącymi wprost od kontrahentów, którzy najlepiej znają swoje przyszłe posunięcia.

Warto pamiętać, iż żadna technologia nie da 100% dokładności prognoz. Jednak poprawa ich trafności sprawi, że menedżerowie ze spokojem spojrzą w przyszłość.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.