W dniach 1–2 grudnia 2009 r. w Poznaniu odbędzie się konferencja „TOC receptą na rozwój Twojego biznesu”. Niekwestionowaną gwiazdą tej konferencji będzie dr Alex Klarman, jeden ze współtwórców TOC, a także Prezydent Goldratt Institute.

Udział w tej konferencji to niewątpliwa okazja, aby poznać najbardziej zaawansowane narzędzia do zarządzania firmą. TOC to akronim od „Theory Of Constraints”, co po polsku oznacza teorię ograniczeń. TOC to jedna z najnowocześniejszych dziś filozofii zarządzania i doskonalenia organizacji. Została pierwotnie zaproponowana przez izraelskiego naukowca dr. Eliyahu M. Goldratta w książce „The Goal”.

Poprzez swoje holistyczne podejście TOC jest otwartą dziedziną nauki o zarządzaniu, która obejmuje coraz to nowsze obszary rzeczywistości. U jej podstaw leży zasada, że organizacja lub firma jest tak silna jak jej ograniczenie, podobnie jak łańcuch jest tak silny jak jego najsłabsze ogniwo (ograniczenie). A zatem w każdym pozornie złożonym systemie, w dowolnym momencie, istnieje zazwyczaj tylko jeden obszar organizacji, który ogranicza jej zdolność do osiągania swojego celu. Organizacja, aby uzyskać znaczącą poprawę, musi być zarządzana z uwzględnieniem tego ograniczenia i dlatego mówimy o zarządzaniu ograniczeniami.

Unikatowość TOC stanowi przede wszystkim jej otwarty charakter. Goldratt rozwinął szereg zastosowań TOC, ale w swojej wielkości wskazał też metodykę tworzenia kolejnych rozwiązań zgodnych, a nawet spójnych z dotychczas opracowanym kanonem wiedzy. Temu właśnie służą opracowane przez niego narzędzia procesu myślowego (Thinking Process), które pozwalają jego współpracownikom i uczniom tworzyć nowe obszary wiedzy. Toteż oryginalny kanon wiedzy obejmował rozwiązania z obszaru produkcji i procesu ciągłego doskonalenia. Dziś TOC obejmuje m.in.:

  •  ciągłe doskonalenie (POOGI, Process of On-Going Improuvement),
  •  produkcję (DBR, Drum Buffor Rope),
  •  finanse (Throughput Accounting),
  •  logistykę/dystrybucję,
  •  zarządzanie projektami (CCPM, Critical Chain Project Management),
  •  sprzedaż i marketing (Mafia Offer),
  •  logiczne rozwiązywanie problemów (TP, Thinking Process),
  •  strategię (Viable Vission).

W każdym obszarze swojego zastosowania teoria ograniczeń stanowi absolutną rewolucję i gigantyczny skok do przodu. TOC to dojrzałe i sprawdzone podejście do zarządzania procesem ciągłego doskonalenia, który szybko i systematycznie zapewnia dramatyczną poprawę wydajności systemów. TOC zawiera doskonałe systemy, narzędzia analityczne oraz szeroką gamę sprawdzonych rozwiązań. Te narzędzia i techniki są stosowane od lat w przemyśle, armii, medycynie, usługach, organizacjach pozarządowych oraz w edukacji. Wszędzie pozwoliła na osiągnięcie znaczących rezultatów dzięki koncentracji wysiłków na tych obszarach, w których najszybciej można osiągnąć efekty, oraz dzięki dostarczeniu niezawodnych technik umożliwiających ciągły rozwój organizacji. Istnieje ponad 20 lat dorobku obszernej literatury, publikacji, konferencji i tysiące historii sukcesów pokazujących szeroki zakres zastosowań, interpretacji i wdrożeń.

Doktor Eliyahu M. Goldratt, jako twórca najbardziej holistycznej filozofii zarządzania w biznesie, został uznany za guru biznesu (magazyn Fortune) oraz geniusza (Business Week). Jako powszechnie uznawany myśliciel biznesu pomógł setkom firm nie tylko zwielokrotnić zyski, ale także stać się dosłownie wielkimi. Znacząca liczba firm korzysta obecnie z rozwiązań TOC, w tym także firmy z oddziałami w Polsce, takie jak: Intel, Boeing, ABB i Fabryki Mebli Klose.

Więcej informacji o konferencji na stronie: http://vento.net.pl/pl/konferencja .php.

Zobacz również

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R. Potwierdził to Minister Finansów w interpretacji ogólnej wydanej w tej sprawie. Ulga badawczo-rozwojowa jest regulowana w art. 26e updof i art. 18d updop. Przepisy art. 26e ust. 2 pkt 1 updof i art. 18d ust. 2 pkt 1 updop stanowią, że za koszty kwalifikowane, tj. koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, uznaje się poniesione w danym miesiącu należności z tytułu zatrudnienia oraz sfinansowane przez płatnika składki z tytułu tych należności określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, w takiej części, w jakiej czas przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostaje w ogólnym czasie pracy pracownika w danym miesiącu. W praktyce często zdarza się, że pracownicy wykonujący czynności w ramach prowadzonej przez pracodawcę działalności badawczo-rozwojowej chorują albo przebywają na urlopach.

Czytaj więcej

Zmiany w ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej

Planowane jest zwiększenie kontroli nad importem oraz wwozem i wywozem środków pieniężnych do i z Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.