26–27 października 2006 r., Lublin

W dniach 26–27 października 2006 r. w Lublinie odbyło się II spotkanie KPC Lublin. Głównym tematem spotkania było: „Badanie efektywności działań marketingowych”. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wiodących firm regionu lubelskiego. Wśród nich byli specjaliści ds. controllingu oraz pracownicy działów marketingu.

Pierwszego dnia uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się z ideą Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów oraz jego strategią w Polsce. Dowiedzieli się, że działa już polskie przedstawicielstwo Internationaler Controller Verein. W tym celu powstała specjalnie powołana do tego firma Business Discovery kierowana przez koordynatora inicjatywy na Polskę – dr Adriannę Lewandowską. Dzięki temu składki, jakie płacą polscy członkowie ICV, zostają w naszym kraju i wspierają nasze działania. Prezentację przedstawił lider koła Marcin Wójcik z firmy Connet Consulting.

Następnie Bartłomiej Twarowski (doktorant lubelskiego UMCS) przedstawił podstawy teoretyczne controllingu marketingowego. W swej prezentacji prelegent mówił między innymi o:

  •  efektywności działań marketingowych,
  •  diagnozie menedżerskiej,
  •  audycie marketingowym,
  •  systemie informacji marketingowej,
  •  systemie wczesnego rozpoznania,
  •  roli controllera marketingowego w zadaniach,
  •  budżecie marketingowym.

Pierwszy dzień zakończyła niezwykle ciekawa prezentacja Anny Wróbel z firmy mikroSTAT na temat badania efektywności działań marketingowych w sieci internet. Zaprezentowała ona wiele metod i narzędzi zarówno analitycznych, jak i informatycznych, dzięki którym możliwe jest dokładne zbadanie, na ile skuteczne i efektywne w wymiarze marketingowym są działania podjęte za pośrednictwem internetu dla przedsiębiorstwa. Prelegentka zaprezentowała także podstawowe sposoby działań marketingowych w internecie oraz ciekawe wyniki badań na temat interpretacji przekazu oraz skutecznych metod oddziaływania na użytkownika internetu.

Drugiego dnia wygłoszono trzy referaty. Dorota Kopiec, specjalista ds. controllingu w ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o., omówiła następujące zagadnienia:

  •  analizę podstawowych wielkości kontrolnych w dziale marketingu,
  •  analizę dynamiki sprzedaży,
  •  analizę luki rynkowej,
  •  ilościową analizę sprzedaży w układzie asortymentowym,
  •  analizę ABC na potrzeby działu marketingu w odnie sieniu do przekrojów: produktu, rynku i klienta.

Mirosław Wojtaszko, szef działu controllingu w ROTO FRANK OKNA DACHOWE Sp. z o.o., szczegółowo zaprezentował:

  •  analizę progu rentowności oraz metody jego wyliczania w układzie wieloasortymentowym, finansowym i ilościowym,
  •  analizę marż pokrycia w układzie tradycyjnym oraz wielostopniowym i wieloblokowym,
  •  rachunek kosztów działań w dziale marketingu.

Trzecia z prezentacji, wygłoszona przez Danutę Koniak z firmy HERBAPOL S.A., dotyczyła oceny opłacalności inwestycji marketingowych. Prelegentka zaprezentowała między innymi takie metody, jak:

  •  zdyskontowany okres zwrotu,
  •  wartość bieżąca netto (NPV),
  •  wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).

Następnie uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztacie poświęconym zagadnieniom controllingu marketingowego. Otrzymali oni gotowe arkusze kalkulacyjne z danymi. Na ich podstawie musieli wykonać analizy controllingowe. Wśród zadań znalazły się:

  •  analiza dynamiki sprzedaży w przekroju: asortymentowym, czasowym, rynkowym i produktowym,
  •  analiza struktury sprzedaży,
  •  analiza luki rynkowej,
  •  analiza planu, wykonania, odchylania,
  •  analiza marż pokrycia w wieloblokowym i wielostopniowym rachunku wyników,
  •  ocena inwestycji marketingowej na przykładzie kampanii reklamowej.

UWAGA

Dzięki warsztatowi wszyscy mogli w praktyce poznać i przećwiczyć zagadnienia będące przedmiotem wcześniejszych prezentacji. Zarówno w trakcie warsztatów, jak i prezentacji uczestnicy prowadzili wiele ciekawych dyskusji. Doszło do wymiany wielu interesujących poglądów.

Kolejne spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin odbędzie się w dniach 12–13 kwietnia 2007 r. Tematem wiodącym spotkania będzie „Metoda Activity Based Costing”. Już dziś serdecznie zapraszamy na nasze następne spotkanie. Więcej informacji na temat KPC Lublin oraz i Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) można znaleźć na stronach www.icv.pl lub www.controlling.priv.pl w dziale ICV.

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.