Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii chce wprowadzenia instytucji „prawa do popełnienia błędu” przez początkującego przedsiębiorcę. Zdaniem Konfederacji Lewiatan nowa regulacja, która ma znaleźć się w Prawie Przedsiębiorców, budzi wątpliwości związane m.in. z zakresem popełnianych błędów, współpracą między przedsiębiorcami czy ochroną danych osobowych.

- Dla przedsiębiorcy pozostającego w stałych relacjach gospodarczych z „początkującym przedsiębiorcą” oznacza to, że taki debiutujący przedsiębiorca nie będzie ponosić negatywnych konsekwencji popełnionych naruszeń w stosunku do przedsiębiorcy, z którym dokonuje transakcji. W konsekwencji przedsiębiorca zostanie bez prawa do jakichkolwiek roszczeń wobec „początkującego przedsiębiorcy” – mówi Krzysztof Kajda, radca prawny, dyrektor departamentu prawa gospodarczego Konfederacji Lewiatan.

Ponadto, wątpliwości budzi zakres naruszeń oraz „błędów na mniejszą skalę” popełnianych przez początkującego przedsiębiorcę.

Proponowana zmiana może mieć negatywny wpływ na kształt współpracy pomiędzy przedsiębiorcami. Może bowiem zniechęcać do zawierania umów z przedsiębiorcami rozpoczynającymi działalność, jak również wpływać na skuteczność dochodzenia roszczeń.

Dodatkowo może również kolidować z RODO. Przedsiębiorcy będą mogli liczyć na „taryfę ulgową” w sytuacji, w której naruszają przepisy prawa związane z wykonywaną działalnością w sposób uzasadniający wszczęcie postępowania (...) w sprawie nakładania lub wymierzania administracyjnej kary pieniężnej (a zatem również w sytuacji naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych).

Source: Konfederacja Lewiatan

Also check

Komunikacja i etyka w administracji publicznej i w biznesie [konferencja]

Co kryje się pod sformułowaniem sprawna komunikacja i jak ją doskonalić – o tym porozmawiamy ze specjalistami – coachami, trenerami personalnymi, audytorami i członkami najwyższego kierownictwa spółek kapitałowych na konferencji pt. Komunikacja i etyka w administracji publicznej i w biznesie.  Bezpłatna konferencja pod patronatem Ministerstwa Finansów, Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Prezydenta Miasta Rybnika odbędzie się 11 czerwca 2019 roku na rybnickim kampusie.

Read more
Open access no. 6/2019

MF pracuje nad opodatkowaniem reklam cyfrowych

MF pracuje nad przepisami regulującymi kwestię opodatkowania przedsiębiorstw cyfrowych, póki co w zakresie tzw. digital advertising tax, czyli opodatkowania reklam cyfrowych – powiedziała dziennikarzom Minister Finansów Teresa Czerwińska, w kuluarach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Read more
Open access no. 6/2019

Udział w firmowych grillach to nie przychód

Maj to miesiąc rozpoczynający sezon imprez grillowych organizowanych przez pracodawców dla pracowników. Warto wiedzieć, że branie udziału w tego rodzaju imprezach nie oznacza dodatkowego przychodu ze stosunku pracy. Potwierdzają to organy podatkowe.

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama