Projekt trwał 9 dni. W tym czasie BI in-memory objął procesy sprzedażowe, ruchy magazynowe i kapitał pracujący. Gdybyśmy zdecydowali się na alternatywne rozwiązanie klasy Business Intelligence, projekt trwałby prawdopodobnie wiele miesięcy i wymagał dużo większych nakładów inwestycyjnych – powiedział Wojciech Siczek, controlling manager w EGIS Polska.

Reakcja ponad 50 dyrektorów controllingu, finansów i szefów działów IT, którzy uczestniczyli w meetingu eksperckim „Kopernikański Przewrót w Business Intelligence” (4 listopada 2009 r.), była natychmiastowa. To niewiarygodne. Jak to możliwe?

Szok był tym większy, gdy dr Janusz Grobicki, ekspert z Centrum Adama Smitha, przytoczył badania Gartner Group i IDC. Ilustrują one dość często przemilczaną prawdę o narzędziach analitycznych.

– Owszem, od trzech lat Business Intelligence są najbardziej pożądanymi rozwiązaniami informatycznymi przez biznes. Ten trend powinien się utrzymać także w przyszłości. Do 2012 r. rynek BI wzrośnie o 28% – mówił dr Janusz Grobicki. Ale ekspert Centrum A. Smitha jednym tchem przypomniał, że aż 65–70% projektów wdrożeniowych kończy się zwykle dopiero po upływie półtora roku (25% firm potrzebuje na to 6–11 miesięcy, 23% 12–17 miesięcy, a 27% 18–48 miesięcy) i jedynie w 36% przypadkach udaje się osiągnąć wszystkie zakładane cele.

– My nie mieliśmy tego typu problemów – przyznawał Wojciech Siczek. System klasy BI in-memory, który został wdrożony w EGIS Polska, zdaniem przedstawiciela firmy jest nie tylko intuicyjny i prosty w obsłudze, ale też bardzo szybki w obliczeniach. Każda z aplikacji daje dostęp do najbardziej detalicznych danych, a kalkulacje wykonywane są poniżej sekundy.

Zobacz również

MF przedstawiło projekt deregulacji ustawy o VAT

Przedsiębiorcy zyskają możliwość sprawdzenia statusu podatnika VAT do pięciu lat wstecz – zakłada projekt nowelizacji ustawy o VAT opublikowanej na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Przygotowany przez resort finansów projekt zawiera łącznie kilkadziesiąt zmian, w tym m. in. wprowadzenie instytucji składu VAT, rozszerzenie odpowiedzialności solidarnej nabywcy, doprecyzowanie zasad rozliczania VAT w systemie kaucyjnym.

Czytaj więcej

Księgowi w stanie głębokiej niepewności przed KSeF. Najbardziej obawiają się trzech rzeczy. Wyniki najnowszego badania „Księgowi i przedsiębiorstwa wobec KSeF”

Jakiej gotowości na KSeF spodziewamy się na trzy miesiące przed godziną zero? Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie fillup k24 ściągają nas na ziemię. Prawie połowa księgowych (47,5%) nie potrafi jednoznacznie stwierdzić, czy jest przygotowana na nadchodzącą rewolucję, a niemal 1/3 mówi wprost, że nie jest. Co teraz budzi w branży największe obawy? Czy mimo wszystko są księgowi, którzy śpią spokojnie albo chociaż – spokojniej niż reszta?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.