Celem materiału jest przybliżenie wybranych wskaźników, których zadaniem jest pomiar skuteczności zarządzania personelem w firmie. W artykule zaprezentowane zostaną mierniki fluktuacji, absencji, obsługi kadrowej, strategiczne w zarządzaniu pracownikami oraz szkoleniowe, rekrutacji. Dodatkowo zostaną określone grupy odbiorców poszczególnych grup mierników. Zostanie to przedstawione w formie macierzy przypisania KPI do poszczególnych klientów wewnętrznych w przedsiębiorstwie.

Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Luka kompetencyjna w finansach

Luka kompetencyjna w finansach

Rola zespołów finansowych w przedsiębiorstwach ewoluuje. W ciągu ostatniej dekady wstrząsy gospodarcze sprawiły, że wielu liderów biznesu położyło większy nacisk na rekrutację specjalistów ds. finansów, którzy mogą wykraczać poza pełnienie funkcji czysto technicznej w dostarczaniu liczb i sprawozdań finansowych. Zamiast tego oczekuje się od nich funkcjonowania jako w pełni zintegrowani partnerzy w biznesie, zapewniający liderom strategiczny wgląd i współpracujący z innymi działami w celu zapewnienia długoterminowej stabilności finansowej firmy.

Czytaj więcej

CEO vs. CFO. Współpraca, wzajemne wymagania czy rywalizacja?

CEO vs. CFO. Współpraca, wzajemne wymagania czy rywalizacja?

Osoby spoza świata biznesu często mylą role dyrektora generalnego i dyrektora finansowego. Dyrektor generalny (CEO) i dyrektor finansowy (CFO) podejmują różne, ale równie ważne obowiązki w organizacji. Dyrektor generalny przejmuje główną rolę nadzorującą działalność całej firmy, od sprzedaży po administrację. Zajmuje najwyższą pozycję w firmie i podlega wyłącznie zarządowi. Z drugiej strony CFO zajmuje najwyższą pozycję finansową w firmie. Głównym zadaniem dyrektora finansowego jest zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Jak obie role w organizacji ze sobą współgrają? A może rywalizują, mimo teoretycznie odmiennych zakresów? Czy CEO może mieć wymagania wobec CFO i odwrotnie? Jak to w bywa w większości sytuacji tego typu, to zależy. Sam wolę współpracę prowadzącą do synergii, ale znam wiele przypadków rywalizacji między obiema rolami.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.