10–11 października 2006 r., Malbork

Pierwsze spotkanie w ramach gdańskiego KPC odbyło się w marcu 2006 r. Tematem, nad którym wówczas pracowali uczestnicy spotkania była „Strategiczna Karta Wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem”. Zagadnienie to jest jednak tak obszerne, iż postanowiono kontynuować tę tematykę na kolejnym spotkaniu, które odbyło się w dniach 10–11 października 2006 r. w Malborku.

Opracowania tematu podjął się Bartosz Micianiec reprezentujący firmę BMC Group. Warto podkreślić, iż na październikowe spotkanie przyjęli także zaproszenie goście specjalni – dr Herwig Friedag, delegat ICV na Region Wschodni oraz dr Adrianna Lewandowska, koordynator Kół Praktyków Controllingu w Polsce.

Spotkanie rozpoczęto od prezentacji idei działania Kół Praktyków Controllingu. Zwrócono uwagę na bardzo ważny aspekt ich działalności, jakim jest możliwość nawiązywania kontaktów zawodowych i wymiana doświadczeń. Przybliżono uczestnikom dynamiczny rozwój Kół na terenie Polski oraz zagadnienia, nad którymi w kołach pracowano.

Następnie, w teoretycznym wstępie, przedstawiono przygotowania, które firma powinna poczynić przed przystąpieniem do pracy z wykorzystaniem BSC. Omówiono metodykę pracy, koncepcję organizacji zespołu projektowego i funkcje jego członków oraz niezbędny zakres prac planistycznych. Wybrane zostało przedsięwzięcie, dla którego opracowano cel strategiczny.

Drugi dzień upłynął na praktycznych zajęciach prowadzonych w grupach. Już w trakcie prac nad identyfikacją działań realizujących przyjętą strategię rozgorzała bardzo ciekawa dyskusja. W trakcie prac nad budżetem ścierały się różne koncepcje sporządzania budżetów działań strategicznych i operacyjnych. Wspólna praca umożliwiła konfrontację naszych poglądów na budżetowanie działań wynikających z BSC z wiedzą i praktyką naszych gości.

UWAGA

Na podstawie doświadczeń wyniesionych ze spotkania można stwierdzić, iż optymalną możliwością stworzenia budżetu bazującego na BSC jest wycena działań strategicznych. Dopiero w drugiej kolejności należy budżetować działania operacyjne, zamykając w ten sposób proces budżetowania.

Kolejne spotkanie Koła Praktyków Controllingu Gdańsk odbędzie się w dniach 15–16 marca 2007 r. Tematem wiodącym spotkania będzie „Wielostopniowy rachunek kosztów”.

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.