Praktycy controllingu w Łodzi

Tekst otwarty nr 10/2007

Decyzją zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) powołano do życia Koło Praktyków Controllingu w Łodzi. Jest to odpowiedź na duże zainteresowanie controllingiem ze strony regionu łódzkiego. Pierwsze spotkanie założycielskie Koła Praktyków Controllingu w Łodzi odbędzie się w dniach 25-26 października 2007 r.

25-26 października 2007 r., Łódź

Tematem pierwszego spotkania będzie: „Wpływ controllera na wypracowanie przewagi konkurencyjnej firmy”. Temat ten zaprezentuje członek zarządu Internationaler Controller Verein, wykładowca WSB w Poznaniu, a także dyrektor ds. strategii w BSC Consulting - dr Adrianna Lewandowska.

Strategia ma niezwykle istotne znaczenie dla przedsiębiorstwa. Przekłada się na działania, które kształtują jego przyszłość oraz konkurencyjność. Monitorowanie realizacji strategii oraz samej jej implementacji jest bardzo ważne dla powodzenia tego procesu. Ciągłe monitorowanie działalności firmy i jej celów głównych to zadanie dla działu controllingu. Rola controllera w procesie wypracowania przewagi konkurencyjnej jest bardzo istotna, ale także, jak wynika z badań i obserwacji praktyki gospodarczej, niejednokrotnie niedoceniana.

Świadomość jasnej i spójnej strategii przygotowanej przez zespół pracowników firmy, jasne kryteria odpowiedzialności za zadania i działania, które stoją przed poszczególnymi pracownikami, nieskrępowana komunikacja i jednoznaczne rozumienie uzyskanych wyników przez wszystkich aktorów przedsiębiorstwa, pozwalają precyzyjniej sterować firmą oraz stawiać osiągalne, a zarazem ambitne cele. Sprawny system komunikacji oraz jasny system pomiaru wyników to efekt działania sprawnego systemu controllingu.

UWAGA

Jaki jest wpływ controllera na wypracowanie przewagi konkurencyjnej firmy? Jak controller może wpływać na konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jaka jest jego rola w tym zakresie? Co decyduje o tym, że przedsiębiorstwo buduje przewagę konkurencyjną? Co przyczynia się i wspiera proces budowania przewagi konkurencyjnej? Co jest ważne, a co nie w tym procesie? Odpowiedzi na te pytania pozwolą znaleźć prostą i jasną drogę do zbudowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz określić, jaki wpływ ma na ten cel controller.

Wszystkich praktyków zainteresowanych zdobyciem wiedzy w powyższych aspektach zapraszamy na pierwsze spotkanie Koła Praktyków Controllingu w Łodzi. Więcej informacji można również uzyskać na stronach www.icv.pl oraz www.connet-consulting.pl w dziale ICV.

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.