Polski Ład wprowadził nową ulgę podatkową dla przedsiębiorców, którzy angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR) – ulgę na sponsoring. MF wydało przewodnik, w którym wyjaśnia zasady korzystania z tej ulgi, w tym odliczania wydatków na działalność sportową.

MF wydało przewodnik po uldze na sponsoring sportu

Od 2022 r. Polski Ład wprowadził zachętę podatkową dla przedsiębiorców, którzy angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR) i wspierają działalność sportową, kulturalną, szkolnictwo wyższe oraz naukę. Firmy mogą zaliczać 100% takich wydatków do kosztów uzyskania przychodów oraz – w ramach ulgi sponsoringowej – mogą dodatkowo odliczać 50% tego rodzaju kosztów.

Podmioty uprawnione do ulgi na sponsoring. Ulga sponsoringowa jest skierowana do przedsiębiorców będących:

  • podatnikami PIT osiągającymi przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, z której dochody są opodatkowane na ogólnych zasadach według skali podatkowej lub podatkiem liniowym,
  • podatnikami CIT uzyskującymi przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych.

Zasady korzystania z ulgi na sponsoring. Ulga na sponsoring polega na odliczeniu od podstawy obliczenia podatku (podstawy opodatkowania) 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność:

  • sportową,
  • kulturalną w rozumieniu ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 194),
  • wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę

– przy czym kwota odliczenia nie może przekroczyć kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym:

  • z pozarolniczej działalności gospodarczej – w przypadku podatników PIT,
  • z przychodów z innych niż przychody z zysków kapitałowych – w przypadku podatników CIT.

W praktyce ulga pozwala podatnikowi rozliczyć w podatku dochodowym 150% poniesionych kosztów:

  • 100% jako koszt uzyskania przychodów,
  • 50% jako odliczenie w ramach ulgi na sponsoring.

MF wydało przewodnik, w którym wyjaśnia zasady korzystania z ulgi sponsoringowej, w tym odliczania wydatków na działalność sportową. |

Przypisy / Źródła / Podstawa prawna

Komunikat MF z 25 lutego 2022 r. „Polski Ład – przewodnik o uldze na sponsoring sportu” – opubl. na www.mofnet.gov.pl

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: www.nowy.inforlex.pl

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.