Pełna satysfakcja

Tekst otwarty nr 3/2008

Co robić, aby sprzedawać więcej? Radzi S.J. Hoch - współtworzący coroczne raporty Verde Group i Wharton School dotyczące satysfakcji klientów.

www.bettermanagement.com

W ostatnich latach controlling sprzedaży zdominowała problematyka zarządzania relacjami z klientami (CRM), a w szczególności kwestia pomiaru tego: kto, co, ile, kiedy, jak często i dlaczego kupił. Rozpoznanie zwyczajów klientów bezsprzecznie ułatwia budowanie dobrych kontaktów z nimi, jednak nawet najlepiej opracowany program lojalnościowy nie skłoni do ponownego odwiedzenia sklepu, „w którym straszy”... nieprofesjonalny sprzedawca.

Nie ma bardziej „skutecznej” metody odstraszenia klientów niż ich ignorowanie. Klienci potrafią wybaczyć brak miejsc parkingowych, a nawet luki w asortymencie, są w stanie poczekać chwilę w kolejce do kasy. Jednak nie znoszą, gdy na ich widok między sprzedawcami nie ustają rozmowy o zbliżającym się urlopie!

Zdaniem klientów, idealny sprzedawca powinien odznaczać się czterema cechami. Po pierwsze, musi być „zaangażowany” - z uśmiechem oferować pomoc. Po drugie, powinien być typem „nauczyciela” - cierpliwie wyjaśniać, jak działają produkty. Po trzecie, musi cenić czas klientów i dokładać wszelkich starań, aby zakupy trwały krócej, „niż można się było spodziewać”. W końcu sprzedawca musi być „autentyczny” - nie może rekomendować produktów, których sam nie wypróbował.

Może zatem zamiast szukać w komputerowej bazie danych ukrytych prawidłowości w zachowaniach klientów, lepiej wstać sprzed monitora i zobaczyć, co robią sprzedawcy!

Zobacz również

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

W dzisiejszych czasach coraz więcej przedsiębiorstw stara się wprowadzać innowacyjne metody kontroli zarządzania, które umożliwiają osiągnięcie zwiększonej efektywności1. Jednym z takich podejść jest Lean Accounting, które skupia się na eliminowaniu marnotrawstwa, minimalizacji kosztów oraz zwiększaniu wartości dla klienta.

Czytaj więcej

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.