Kiedy outsourcing prowadzi do obniżenia kosztów? Analizę prowadzi Jörg Hecker – konsultant do spraw optymalizacji procesów biznesowych.

www.themanagement.de

Większość przedsiębiorstw miało okazję współpracować z zewnętrznymi specjalistami i poznało związane z tym problemy. Jak zatem zapobiec zmaganiom z niesolidnymi i nieterminowymi kooperantami? Trzeba oprzeć współpracę na zasadzie obustronnych korzyści, ale przede wszystkim zabezpieczyć własne interesy!

Wiele problemów powstaje w wyniku zaniedbań klientów. Brak doświadczenia czy pośpiech powodują, że cele projektu i warunki kontraktu pozostają nieprecyzyjne, a rozwiązania proponowane przez oferenta nieadekwatne do zgłaszanych potrzeb.

Określenie celu i zakresu czasowego projektu oraz zidentyfikowanie możliwych rozwiązań – to zadania do realizacji przed wyborem kontrahenta. Istotna jest także decyzja czy kooperant ma być indywidualnym konsultantem, małą jednostką czy też dużą organizacją. Od tego zależą koszty, ale i czas trwania projektu. Dopasowanie zleceniodawcy do wielkości podmiotu ułatwia także komunikację i daje równowagę sił.

Kluczowe znaczenie dla sprawnej realizacji przedsięwzięcia ma powierzenie kierownictwa specjaliście, który może być własnym pracownikiem lub zewnętrznym menedżerem, wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za kontakty z wykonawcą oraz zidentyfikowanie potencjalnych wąskich gardeł we wdrożeniu.

Warto pamiętać, iż dla zapewnienia sukcesu konkretnego przedsięwzięcia należy wybrać oferenta, którego doświadczenie, wielkość, styl pracy i wymagania finansowe są adekwatne do tego właśnie projektu.

Zobacz również

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Emisje gazów cieplarnianych z działalności gospodarczej człowieka są główną przyczyną zmian klimatu i ryzyka z nimi związanego, których materializacja staje się dotkliwa dla przedsiębiorstw. Dodatkowo wprowadzane przez Unię Europejską regulacje prawne, które dążą do ograniczenia śladu węglowego, wymuszają na przedsiębiorstwach, wprowadzenie działań dążących do dekarbonizacji. Niektóre z nich już rozpoczęły działania redukujące emisję gazów cieplarnianych, przez co wyróżniają się swoim działaniem na rynku, budując przewagę konkurencyjną, rozumianą jako unikatową pozycję w sektorze w stosunku do konkurentów1.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.