Drogocenna wiedza

Tekst otwarty nr 5/2008

Czy można pozyskać informacje zarządcze niższym kosztem? Zastanawia się R. Fiedler - znawca problematyki zarządzania projektami.

www.projektcontroller.de

Zdolność dostarczania kadrze kierowniczej informacji decyzyjnych jest postrzegana jako kluczowy czynnik sukcesu organizacji przez wszystkich chyba controllerów. Paradoksalnie właśnie dlatego wielu z nich niedostatecznie wnikliwie przygląda się kosztom i efektom procesu gromadzenia i przetwarzania danych.

Warto zacząć od tego, iż obszar IT ma wspomagać realizację strategii przedsiębiorstwa. Nie może pozostać autonomiczną sferą, skutecznie odstraszającą „intruzów” widokiem kodu źródłowego. Bez tej świadomości trudno zadać pytanie: „Czy wdrożenie oprogramowania klasy business intelligence pomoże osiągnąć jednostce jej cele? Gdy dostęp on-line do informacji i możliwość ich prezentacji zainteresowanym w odpowiednich do ich potrzeb przekrojach spowodują na przykład, że produkty trafią szybciej do odbiorców - mamy już jeden argument za wdrożeniem. Jeżeli, analizując potrzeby klientów, uda się udoskonalić ofertę handlową - można zacząć kalkulować budżet wdrożenia.

Warto zadbać o to, aby system mógł zostać od razu wykorzystany przez jednostkę. Aż 15% projektów informatycznych wymaga przeprowadzenia modyfikacji przed uruchomieniem systemu, które nie tylko kosztują, ale także opóźniają pojawienie się pierwszych korzyści. Należy także pamiętać, iż potencjał 47% wdrożonych rozwiązań jest wykorzystany w stopniu niedostatecznym, ponieważ organizacje zapomniały zbadać przed wdrożeniem, jakie jest faktyczne zapotrzebowanie na informacje.

Zobacz również

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Emisje gazów cieplarnianych z działalności gospodarczej człowieka są główną przyczyną zmian klimatu i ryzyka z nimi związanego, których materializacja staje się dotkliwa dla przedsiębiorstw. Dodatkowo wprowadzane przez Unię Europejską regulacje prawne, które dążą do ograniczenia śladu węglowego, wymuszają na przedsiębiorstwach, wprowadzenie działań dążących do dekarbonizacji. Niektóre z nich już rozpoczęły działania redukujące emisję gazów cieplarnianych, przez co wyróżniają się swoim działaniem na rynku, budując przewagę konkurencyjną, rozumianą jako unikatową pozycję w sektorze w stosunku do konkurentów1.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.