Zintegrowany model dynamicznego pomiaru wyników (Integrated Dynamic Performance Measurement System, IDPMS) został opracowany przez Bititciego, Carriego i McDevitta1, przy współpracy z firmą Square D Company. Ma on na celu wspomaganie obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa (zarządzanie organizacją, wytwarzanie produktów, doskonalenie procesów biznesowych) w zakresie pomiaru i doskonalenia wyników. Koncepcja ta wykorzystuje takie narzędzia jak kwestionariusz pomiaru wyników (Performance Measurement Questionnaire, PMQ), koncepcja półokresu (Half Life Concept) czy diagram MVFCT (Modified Value-Focused Cycle Time Diagram).

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Sprawozdawczość jako źródło systemu informacyjnego w firmie

CiRZ_237_39.jpg

System informacyjny w firmie ma za zadanie gromadzić, przetwarzać, tworzyć i raportować informacje użyteczne w zarządzaniu firmą. To od jakości informacji zależą firmowe decyzje. Warunkiem sprawnego działania firmowego systemu informacyjnego jest stworzenie odpowiednich procedur pozyskiwania, selekcji i ewidencji informacji, pochodzących z różnych źródeł. Jaką rolę odgrywa sprawozdawczość w systemie informacyjnym w firmie?

Read more

Analiza ABC/XYZ w Excelu

CiRZ_237_12.jpg

Analiza ABC/XYZ to analiza powstała z połączenia dwóch analiz: analizy ABC, która ma doprowadzić do podzielenia zapasów na trzy kategorie według kryterium ich liczebności asortymentowej oraz analizy XYZ, która dzieli towary według regularności zapotrzebowania. Właściwe połączenie tych dwóch analiz pozawala pogrupować towary na 9 grup, począwszy od towarów najbardziej znaczących pod kątem wartości i zużycia w dużych ilościach aż do tych, które są mało znaczące wartościowo i bardzo rzadko zużywane, co z kolei umożliwia zróżnicowanie podejścia do zarządzania równymi grupami zapasów.

Read more

Wykorzystanie story points do szacowania złożoności projektu informatycznego

CiRZ_5_15.jpg

Jednym z podstawowych wyzwań w zarządzaniu projektami jest szacowanie pracy, jaką zespół musi wykonać, by zrealizować konkretne zadanie. W metodykach tradycyjnych aspekt ten zazwyczaj określa się w jednostkach czasowych, np. godzinach pracy, przy założeniu dostępności określonych zasobów osobowych. Metody zwinne proponują jednak inne podejście, oparte w większym stopniu na efektywności zespołu projektowego i tzw. historyjkach użytkowników. Stosowaną miarą pracy są tu story points – abstrakcyjne mierniki ilustrujące zakres pracy, jaki należy wykonać, by zrealizować dane zadanie.

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama