Fuzje i przejęcia są transakcjami przeprowadzanymi przez przedsiębiorstwa w celu realizacji określonych zamierzeń strategicznych i finansowych1. W obecnych warunkach rynkowych, charakteryzujących się dużą zmiennością i nieprzewidywalnością, tego typu działania (skutecznie zrealizowane) mogą stanowić główne źródło przewagi konkurencyjnej dla nowoczesnych podmiotów, które aby przetrwać i się rozwijać muszą optymalnie wykorzystywać swoje zasoby materialne i niematerialne, właściwie identyfikować rynki zbytu oraz redukować wszelkiego rodzaju ryzyka związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Udane fuzje przedsiębiorstw mogą determinować wzrost wartości łączących się podmiotów. Sukces transakcji uwarunkowany jest jednak spełnieniem szeregu przesłanek, wśród których wymienić można: umiejętności i postawę kierownictwa odpowiedzialnego za realizację przedsięwzięcia, właściwe przygotowanie i zaangażowanie na poszczególnych etapach procesu oraz świadomość dynamiki zmian i ich konsekwencji dla organizacji.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Raportowanie danych niefinansowych. Wyzwanie dla kadry kierowniczej?

CiRZ_237_29.jpg

Profesjonalność procesu raportowania jest pochodną dojrzałości organizacyjnej danego przedsiębiorstwa, a o jego sukcesie w znacznym stopniu decyduje zaangażowanie zarządu na każdym etapie procesu budowy raportu. Jakie aspekty są najważniejsze podczas sporządzenia raportów niefinansowych? Jak przygotować się do przygotowania raportu? Jak powinna wyglądać komunikacja? Jakie podejście do procesu raportowania powinien mieć zarząd?

Read more

Operacjonalizacja strategii z uwzględnieniem ryzyka

CiRZ_237_06.jpg

Przedsiębiorstwa funkcjonujące we współczesnej dobie rosnącej konkurencji i gwałtownych przemian w prowadzeniu biznesu, zmuszone są do poszukiwania skutecznych narzędzi wspierających realizację planów. Zatem w coraz większym stopniu, obok tradycyjnego procesu zarządzania ryzykiem, należy rozwijać w przedsiębiorstwie controlling ryzyka finansowego (RC), który prowadzi do transformacji informacji z zarządzania ryzykiem na język finansów oraz wykreowania efektywnych oddziaływań sterujących decyzjami menedżerów1.

Read more

Analiza procesów pricingowych w segmencie B2B

CiRZ_5_39.jpg

Zoptymalizowanie cen produktów jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy. W jaki sposób zdefiniować optymalną cenę w segmencie B2B? Jakie elementy powinna zawierać dobrze przeprowadzona analiza procesów pricingowych? Czym jest logika cenowa i jak ją wyznaczyć?

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama