Negocjacje i komunikacja controllera

Nowe trendy w controllingu sprawiły, że funkcja controllera daleko wybiega poza ramy planowania, sprawozdawczości i analizy finansowej. Współczesny controller jest uznawany za partnera dla biznesu, a jego rola ma wspierać procesy decyzyjne w całej organizacji. Jest to nie lada wyzwanie, bo przy takim podejściu potrzebne są nie tylko kompetencje ścisłe, ale także instynkt biznesowy oraz zdolności komunikacyjne i negocjacyjne.

W zależności od kultury organizacyjnej oraz dojrzałości firmy w zakresie przyjętego modelu controllingu, współczesny controller to osoba, która w mniejszym lub większym stopniu współpracuje z różnymi jednostkami biznesowymi, projektuje i wdraża nowe procesy, wspomaga realizację strategicznych celów firmy. Jeszcze kilkanaście lat temu funkcja ta postrzegana była zupełnie inaczej. W większości organizacji traktowano ją jako rolę pomocniczą w działach finansowo-księgowych, a raporty i analizy controllingowe przygotowywane były głównie na bazie dostępnych danych księgowych, z ukierunkowaniem na kontrolę kosztów. Od tego czasu controlling szybko ewoluował i stał się ważną częścią biznesu. Controller, z osoby odpowiedzialnej za przygotowywanie analiz finansowych, stał się doradcą, a nawet inicjatorem zmian w organizacji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum

Polecamy