Czym jest oferta wartości i dlaczego czasami należy ją zmienić? Jak dokonać trafnej analizy obecnej oferty wartości? Jak znaleźć swoją unikalną wartość dla klienta?

Nowe czasy, nowa oferta wartości

Transformacja cyfrowa, nowe zachowania klientów, nowa normalność to hasła, które w ostatnim czasie dominują w biznesowej rzeczywistości. Dla organizacji sprzedażowych to duże wyzwanie. Czym jest oferta wartości i dlaczego czasami należy ją zmienić? Jak dokonać trafnej analizy obecnej oferty wartości? Jak znaleźć swoją unikalną wartość dla klienta?

Po pierwsze, firmy muszą wprowadzać zmiany na poziomie działań sprzedażowych, aby odnaleźć się w obecnej rzeczywistości. Po drugie, zmiany wymaga również oferta wartości. Okazuje się bowiem, że to, co jeszcze wczoraj było ważne dla klientów, dziś przestaje mieć znaczenie.

Historia pewnej firmy...

W 1997 r. Reed Hastings wraz ze wspólnikiem, Markiem Randolphem, założyli firmę specjalizującą się w wypożyczaniu filmów DVD przez internet. Nie było to jedyne przedsiębiorstwo, które oferowało taką usługę, jego przewagą była jednak najszybciej rosnąca oferta tytułów, umiejętność przewidywania trendów rynkowych (w 1998 r. najpopularniejszym filmem był tytuł „Lepiej być nie może”, więc zaopatrzyli się w 1000 egzemplarzy), oraz jedna, dość ciekawa opcja. Jeśli któremuś widzowi film szczególnie się spodobał – mógł... zostawić go sobie na zawsze, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty.

Prawdziwa rewolucja nadeszła w 1999 r. Wtedy firma rozpoczęła wypożyczanie filmów w modelu subskrypcyjnym. Czegoś takiego nikt wcześniej nie zaoferował swoim klientom. Za stałą kwotę, użytkownik mógł trzymać w domu ustaloną liczbę filmów na DVD i dowolnie wymieniać je na kolejne.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

W dzisiejszych czasach coraz więcej przedsiębiorstw stara się wprowadzać innowacyjne metody kontroli zarządzania, które umożliwiają osiągnięcie zwiększonej efektywności1. Jednym z takich podejść jest Lean Accounting, które skupia się na eliminowaniu marnotrawstwa, minimalizacji kosztów oraz zwiększaniu wartości dla klienta.

Czytaj więcej

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.