Controlling i Rachunkowość Zarządcza 6/2018 (czerwiec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 6/2018 - Obsługa klienta – wskaźniki i metody szyte na miarę

Obsługa klienta – wskaźniki i metody szyte na miarę

Oczywiste jest to, że do utrzymania się na bezwzględnym i bardzo konkurencyjnym rynku należy na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w makro- i mikrootoczeniu, dostosowując produkt, ofertę, kształtując politykę cenową itp. Jednak niezależnie od poziomu innowacji i cen bez zapewnienia jak najefektywniejszej obsługi klienta oraz wdrożenia skutecznych technik sprzedażowych , możemy nie być w stanie pozyskać nowych, ani utrzymać obecnych klientów, którzy przecież posiadają wolny, nieograniczony dostęp do oferty naszej konkurencji. Tematem bieżącego numeru postanowiliśmy zatem uczynić szeroko rozumianą obsługę klienta w jej aspekcie jakościowym, kwestię pomiaru efektów obsługi, metod weryfikacji jakości akcji marketingowych i sprzedażowych, ale też szacownie wartości relacji z klientami. Nie zapominajmy, że obsługa klienta to praca Z KLIENTEM i DLA KLIENTA.

O czym jeszcze w numerze?

O kontraktach menedżerskich – w ujęciu prawnym, organizacyjnym i finansowym. O audycie wewnętrznym i tym, jak można poddać go niezależnej kontroli, aby zweryfikować skuteczność w różnych obszarach. O tym, jak wykrywać i reagować na marnotrawstwo w procesach finansowych i księgowych. Wreszcie o tym, dlaczego warto, a dlaczego nie warto przyspieszać zamknięcia miesiąca.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 6/2018

Jak powinien postąpić przedsiębiorca w przypadku administracyjnej zmiany adresu prowadzenia dzialalności

Jak powinien postąpić przedsiębiorca w przypadku administracyjnej zmiany adresu prowadzenia dzialalności

Ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego zainicjowała w całym kraju proces zmiany nazw ulic. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność pod adresem, który został w ten sposób zmieniony, mają obowiązek aktualizacji swoich danych zarówno w urzędzie skarbowym, jak i w KRS albo CEIDG. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA Księgowego”....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 6/2018

Jak rozumieć przepisy o cenach transferowych ‑ nowe interpretacje ogólne MF

Minister Finansów po raz kolejny w tym roku wypowiedział się na temat transakcji z podmiotami powiązanymi. Z końcem marca 2018 r. Minister Finansów wydał dwie interpretacje ogólne. Pierwsza z nich dotyczy ustalenia progów dokumentacyjnych oraz zakresu obowiązku dokumentacyjnego dla podatników będących nierezydentami i prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zakład zagraniczny. Druga z...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 6/2018

Wycena klienta metodą dochodową vs kosztową ‑ przykład firmy usługowej

Wycena klienta metodą dochodową vs kosztową - przykład firmy usługowej

Ze względu na specyfikę działalności przedsiębiorstw usługowych ich wycena często nastręcza licznych problemów. Wynika to przede wszystkim z charakteru posiadanego majątku. Firmy usługowe bazują bowiem przede wszystkim na zasobach o charakterze niematerialnym, które stanowią clou biznesu usługowego. Niniejszy artykuł podejmuje kwestię szacowania wartości relacji z klientami, które obok posiadanego...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Kontrakt menedżerski to nie umowa o pracę

Kontrakt menedżerski to nie umowa o pracę

Przez kontrakt menedżerski przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem do stałego wykonywania czynności zarządu (sprawowania zarządu, zarządzania) przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz1. Umowa o pracę zaś – zgodnie z Kodeksem pracy – to nawiązanie stosunku pracy, na mocy którego pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Audyt wewnętrzny jako "kontrola" systemu kontroli wewnętrznej

Audyt wewnętrzny jako "kontrola" systemu kontroli wewnętrznej

W każdej organizacji funkcjonują określone zasady działania i procesy, na przykład procesy zakupowe i sprzedażowe, które służą osiągnięciu określonych celów i wyników finansowych. Jednak samo istnienie i funkcjonowanie zasad działania oraz procesów nie zagwarantuje pełnego sukcesu firmie, jeśli nie będą im towarzyszyć odpowiednie mechanizmy kontroli wewnętrznej. Oznacza to, że jeśli w organizacji nie...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Zakup środka trwałego finansowany z dotacji

Zakup środka trwałego finansowany z dotacji

Środki trwałe są w przedsiębiorstwie często nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej. Środki trwałe mogą być pozyskiwane przez jednostkę na różne sposoby, m.in. może być to zakup środka finansowany ze środków własnych, a także z kapitału obcego, czyli poprzez zaciągnięcie kredytu bądź pożyczki. Niejednokrotnie zdarza się, iż istnieje możliwość uzyskania dotacji na zakup środka trwałego...

Czytaj więcej
nr 6/2018

MSSF 16 (IFRS 16) ‑ Leasing: nowe spojrzenie cz. 2

MSSF 16 (IFRS 16) - Leasing: nowe spojrzenie cz. 2

Poprzednio skupiliśmy się m.in. na ustaleniu i omówieniu komponentów leasingowych i nieleasingowych oraz sposobu podziału opłat pomiędzy poszczególne części kontraktu. W kolejnych rozważaniach poruszone zostaną tematy związane z modyfikacjami umowy leasingu i opłatami zmiennymi. Omówione zostanie również zagadnienie zastosowania MSSF po raz pierwszy.

Czytaj więcej
nr 6/2018

MSR 19 ‑ świadczenia pracownicze

MSR 19 - świadczenia pracownicze

W ostatnich latach można zauważyć, iż pracodawcy chcąc pokazać się w pozytywnym świetle na rynku pracy, zdecydowali się na coraz częstsze oferowanie dodatkowych benefitów i świadczeń dla pracowników, by przyciągnąć osoby wyróżniające się na rynku pracy i zaskarbić sobie ich lojalność. Takie świadczenia mogą przyjmować różne formy, również niepieniężne, co często wiąże się z problemem ich wyceny i ujęcia...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Obsługa klienta ‑ wskaźniki i metody szyte na miarę

Obsługa klienta - wskaźniki i metody szyte na miarę

Obsługa klienta to praca z klientem i dla klienta. To przede wszystkim umiejętność wysłuchiwania i badania potrzeb klienta, a następnie po dokonaniu badań i analizy wybór jak najlepszej oferty spełniającej oczekiwania odbiorcy. Jest to proces niezwykle skomplikowany, którego wyznacznikiem jest pozyskanie nowych i utrzymanie obecnych klientów. Jak mierzyć efekty obsługi klienta?

Czytaj więcej
nr 6/2018

Marnotrawstwo w procesach finansowych i controllingowych

Marnotrawstwo w procesach finansowych i controllingowych

Uznaje się, że w firmach niestosujących metod szczupłego zarządzania, zaledwie 5–10% spośród wszystkich czynności wykonywanych przez pracowników przynosi wartość przedsiębiorstwu i klientowi. Choć dla samej branży usługowej uznaje się, że ten współczynnik jest wyższy, to nadal za czas nieefektywny uznaje się ok. 70% czasu spędzanego w pracy. Najgorszym jednak nie jest sam fakt, jak wygląda stan procesów...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Przyspieszenie zamknięcia miesiąca ‑ za i przeciw

Okresem sprawozdawczym w rachunkowości jest rok obrotowy. W art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy o rachunkowości znajduje się wyjaśnienie, co należy rozumieć przez rok obrotowy. Jest to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych, stosowany również do celów podatkowych. Jego zmiany określa statut lub umowa, na podstawie której utworzono jednostkę. Podział roku obrotowego...

Czytaj więcej
nr 6/2018

Analiza struktury klientów firmy z wykorzystaniem Excela

W biznesie nie tylko ważne jest, aby zdobyć nowego klienta. Czasami utrzymanie go okazuje się zdecydowanie większym wyzwaniem. Na przykładzie firmy sprzedażowo-szkoleniowej pokażemy, jak istotne jest posiadanie dobrej bazy CRM. Przy użyciu Excela można przeanalizować strukturę klientów, korzystając z dostępnych funkcji. A jak wiadomo, dobra analiza potrafi odpowiedzieć na szereg pytań i rozwiązać wiele...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.