Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2015 (kwiecień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 4/2015 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 4/2015

Polscy producenci żywności z silną pozycją na zagranicznych rynkach. Potrafią się dostosować do lokalnych odbiorców

Rynek produktów rolno-spożywczych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wartość eksportu w 2014 roku wyniosła ponad 20 miliardów euro, a dodatnie saldo handlowe osiągnęło wartość 6 miliardów euro. Na zagranicznych rynkach polscy producenci konkurują nie tylko ceną, lecz także jakością. To wyzwanie, bo gusta odbiorców w poszczególnych...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2015

Bezrobocie będzie spadało do późnej jesieni

Bezrobocie w kwietniu wyniosło 11,3 proc. – szacuje resort pracy i polityki społecznej. Tempo spadku liczby bezrobotnych nie przyspieszyło jednak tak, jak można było się tego spodziewać.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2015

Wpływ deregulacji na sektor usług księgowych – badanie i debata

Mija rok od wejścia w życie ustawy deregulującej, ułatwiającej dostęp do zawodów księgowego i doradcy podatkowego. W Dniu Księgowego, tj. 9 czerwca br. w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego w Warszawie odbędzie się konferencja pt. „Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu”. Organizatorem jest portal Księgowi Przyszłości, a partnerami głównymi...

Czytaj więcej
nr 4/2015

Planowanie sprzedaży – jak controlling może wspomóc szefa sprzedaży

Żadne przedsiębiorstwo nie jest w stanie przetrwać w obecnych warunkach, jeżeli nie planuje swojej przyszłości. O tym nikogo przekonywać nie trzeba. Jednak nawet najlepszy menedżer nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, co zresztą nie jest jego zadaniem. Dobra prognoza sprzedaży opiera się na umiejętnej analizie wszystkich istotnych elementów mających znaczenie dla określania planów sprzedażowych....

Czytaj więcej
nr 4/2015

Zespół handlowców pod lupą controllera

Odpowiednio sparametryzowany system oceny pracy działu handlowego – odnoszący się do składowych kapitału intelektualnego firmy i wartości, jaka powstaje w procesie zarządzania – pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej organizacji na rynku. Istota tkwi w monitorowaniu działań i efektywności procesów oraz pomiarze przyrostu wartości generowanych przez aktywa niematerialne przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 4/2015

Analiza efektywności procesów sprzedaży

Słowo efektywność jest powszechnie używanym zwrotem, ale jak często bywa w takich sytuacjach, jest też nadużywane. Rozpocznijmy zatem od próby zdefiniowania tego obszaru. Poruszamy się w kręgach biznesu, zatem jako punkt wyjścia przyjmijmy definicję Herberta Simona, który pod pojęciem efektywności rozumie maksymalizowanie różnicy między poziomem przychodów a poziomem kosztów....

Czytaj więcej
nr 4/2015

Narzędzia zarządzania finansami w służbie marketingu

W doktrynie i nauce finansów nadrzędnym celem zarówno samego zarządzania finansami, jak każdej działalności gospodarczej, jest maksymalizacja wartości firmy. W tej konwencji każda decyzja podnosząca wartość firmy jest traktowana jako dobra, zaś decyzja zmniejszająca wartość firmy jest postrzegana jako zła. Z punktu widzenia metodologii zarządzania wartością przedsiębiorstwa VBM (Value...

Czytaj więcej
nr 4/2015

Nawet nie próbuj ciąć kosztów, zanim nie dowiesz się jak zarządzać jakością procesów biznesowych

Obecnie wiele firm w obliczu kryzysu staje przed problemem cięcia kosztów. Wszyscy są zgodni co do tego, że trzeba – natomiast tylko nieliczni mają pełną wiedzę jak to zrobić. Jak dokonać tego umiejętnie, bez szkody dla jakości oferowanych produktów i usług?

Czytaj więcej
nr 4/2015

Raportowanie i wizualizacja danych sprzedażowych

W codziennej pracy często spotykamy się z sytuacjami, kiedy to przydatne są zestawienia i raporty. Zazwyczaj są to analizy cykliczne, ale biorąc pod uwagę szybko zmieniające się warunki rynkowe, zmuszeni jesteśmy do zlecania, przygotowywania i zapoznawania się z aktualną sytuacją, która dotyczy naszej firmy.

Czytaj więcej
nr 4/2015

Excel – przełamywanie syndromu tabelki

Arkusz kalkulacyjny Excel jest narzędziem, które na trwałe wpisało się w krajobraz analiz i raportowania. Niezłomnie stawia czoła innowacyjnym rozwiązaniom, aby praktycznie w większości przypadków zamykać proces raportowy. Bardzo często zaawansowane systemy BI zwracają wyniki właśnie do Excela i w ten sposób dostarczane są odbiorcom informacji menadżerskiej.

Czytaj więcej
nr 4/2015

Ile warte są moje towary? Analiza ABC

Jedna z firm handlowych w ramach przyjętych planów sprzedażowych postanawia o 20% zwiększyć asortyment proponowanych klientom towarów. Liczba indeksów znacznie się zwiększy, co utrudni zarządzanie towarami. Należałoby wprowadzić pewien rodzaj klasyfikacji towarów, który dzieliłby je na wymagające szczególnej uwagi, o wysokiej ważności oraz pozostałe, mniej...

Czytaj więcej
nr 4/2015

Benchmarking

Benchmarking jest jedną ze współczesnych metod zarządzania, która stawia sobie za cel podwyższanie konkurencyjności przedsiębiorstwa. Sytuuje się pomiędzy innymi strategiami i metodami zarządzania, takimi jak: outsourcing, zarządzanie wiedzą, TQM, czy Lean Management. Występuje samodzielnie lub jako uzupełnienie innych metod zarządzania.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.