Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2013 (marzec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 3/2013 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 3/2013

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

O controllingu personalnym na XXI Kongresie Controllerów

W dniach 22–24 maja 2013 r. w Sopocie odbędzie się XXI Kongres Controllerów – organizowany od wielu lat przez Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku doroczny zjazd tej elitarnej grupy zawodowej. Tematem przewodnim tegorocznej edycji kongresu będzie „Controlling personalny – kapitał ludzki kluczowym rodzajem kapitału w gospodarce opartej na wiedzy”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Jak firmy postrzegają krótkoterminową niepewność ekonomiczną?

Ostatnie badania przeprowadzone przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) oraz American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) ujawniły, że mniej niż jeden na trzech dyrektorów finansowych uważa, iż amerykański kryzys zadłużenia wpędzi światową gospodarkę w recesję. Czy zatem jest się czego bać?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Zwiększaj efektywność swojej firmy!

Kongres Controlling Intelligence Adventure Poznań organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów ICV zyskał rangę jedynego międzynarodowego kongresu Stowarzyszenia w Europie. Coroczna bardzo wysoka wiedza merytoryczna, znani prelegenci oraz dobra organizacja sprawiają, że wydarzenie to na stałe wpisało się w terminarzach wszystkich tych controllerów i dyrektorów finansowych, dla których...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

XIII Międzynarodowa Konferencja Lean Management ‑ produkcja i usługi

W dniach 11–13 czerwca 2013 r. już po raz trzynasty odbędzie się Międzynarodowa Konferencja Lean Management. Do Wrocławia przyjadą najwięksi, światowej klasy praktycy i specjaliści w dziedzinie zarządzania.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Spotkania praktyków audytu wewnętrznego

W dniach 13–14 marca 2013 r. w Warszawie odbędą się seminaria „Audyt wewnętrzny w FMCG” i „Audyt wewnętrzny – aspekty praktyczne”. Celem spotkań jest wymiana doświadczeń oraz wspólne wypracowanie najlepszych rozwiązań.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2013

Po międzynarodowe doświadczenie nie trzeba jechać za granicę

Dla wielu osób rozpoczynających karierę zawodową istotna jest możliwość pracy dla globalnych korporacji i znanych marek. Taką szansę dają centra usług wspólnych (CUW), które – jak się okazuje – mogą być bardzo ciekawym miejscem zatrudnienia. Międzynarodowe towarzystwo, prestiż pracy, unikatowa wiedza i doświadczenie – tym centra kuszą potencjalnych pracowników.

Czytaj więcej
nr 3/2013

Budżet projektu w praktyce

Projekty i ich budżety to zagadnienie spędzające sen z powiek controllerom. Zwłaszcza dotyczy to projektów IT. Według najnowszych statystyk Chaos Report, opracowanych przez Standish Group, około 50% projektów IT nie osiąga celu, co oznacza m.in. problem z utrzymaniem budżetu w ryzach. Project Management Institute w raporcie PMI’s Pulse of the Profession z marca 2012 r. stwierdza, że 44–68% projektów...

Czytaj więcej
nr 3/2013

Controlling działalności handlowej ‑ jakie ustalać cele?

System controllingu powinien obejmować wszystkie obszary działania przedsiębiorstwa, tzn. zakupy, produkcję, finanse, zarządzanie personelem, obsługę techniczną oraz działalność handlową (tzn. marketing i sprzedaż/dystrybucję). Wdrażanie controllingu zaczyna się od ośrodków kosztów, co wprost wynika z samego celu wdrażania controllingu – „zapanować nad kosztami”. W tym kierunku zwykle idzie większość...

Czytaj więcej
nr 3/2013

Przykład pomiaru ryzyka w przedsiębiorstwie wodociągowym z zastosowaniem metody ETA

Jak analizować skutki ryzyka oraz jak rozpatrywać skuteczność zastosowanych instrumentów reakcji na ryzyko z wykorzystaniem metody drzewa zdarzeń ETA? Dane uzyskane z opracowania metodą analizy wadliwości procesów (FEPA) (nr 2/2013) posłużą jako materiał wyjściowy do pogłębionych badań metodą drzewa zdarzeń (ETA).

Czytaj więcej
nr 3/2013

Analiza rentowności usług ‑ w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę?

W dziale „Porady ekspertów” styczniowego numeru naszego miesięcznika zaprezentowaliśmy szczegółową analizę zagadnień związanych z monitorowaniem i analizą rentowności kontrahentów oraz sieci dystrybucji. Problem przedstawiony przez Czytelnika stał się inspiracją do dalszych rozważań na temat roli i sposobów wykorzystania uzyskanych informacji. Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie:...

Czytaj więcej
nr 3/2013

Zarządzanie budowlanym projektem celowym z wykorzystaniem project finance

Niniejszy, dwuczęściowy cykl tematyczny (patrz także numer 2/2013) jest poświęcony problematyce zarządzania budowlanym projektem celowym ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy finansowania projektu (project finance). Zagadnienie to jest zaprezentowane w sposób kompleksowy na poszczególnych etapach realizacji projektu – od podjęcia decyzji do fazy operacyjnej.

Czytaj więcej
nr 3/2013

Trzy przykłady zastosowania formuł tablicowych ‑ część I

Poproszę o prezentację najciekawszych przykładów zastosowania formuł tablicowych, tzw. CSE (Ctrl+Shift+Enter).

Czytaj więcej
nr 3/2013

Jak prognozować sprzedaż produktów/usług dla nowo powstałej działalności?

Z literatury wiem, że sporządzając prognozy sprzedaży, powinienem bazować na danych innego przedsiębiorstwa działającego w podobnej branży i w podobnym regionie. Estymacje można oprzeć w pewnej mierze na danych historycznych takiego przedsiębiorstwa, ale należy je skorygować o aktualne dane i prognozy rynkowe oraz własną skuteczność i przewagi konkurencyjne. W niektórych przypadkach estymacje warto...

Czytaj więcej
nr 3/2013

Rachunek marżowy na poszczególnych produktach i klientach w firmie produkcyjnej

Firma produkcyjna w celu redukcji kosztów postanowiła przeprowadzić analizę zyskowności dla każdego z produktów oraz dla każdego z klientów. Celem tej analizy było wyznaczenie najbardziej rentownych grup produktów i klientów. W kolejnych krokach zostały przeanalizowane możliwości zwiększenia produkcji i sprzedaży najbardziej rentownych produktów oraz rozszerzenia współpracy z grupą najbardziej opłacalnych...

Czytaj więcej
nr 3/2013

Activity Based Pricing kluczem do sukcesu

W biznesie mówi się potocznie, że to rynek ustala ceny. Na przykładzie analizowanej firmy przekonamy się, jak bardzo niebezpieczny dla przedsiębiorstwa może być taki model myślowy. W opracowaniu odpowiadamy na pytanie: Jak w okresie spowolnienia gospodarczego zwiększyć rentowną sprzedaż dzięki prawidłowej kalkulacji kosztów i skutecznemu ustalaniu cen?

Czytaj więcej
nr 3/2013

Graficzna prezentacja składowych wyniku brutto na sprzedaży

W przedsiębiorstwie produkcyjnym, w którym pracuje specjalista ds. controllingu, ważnym aspektem są składowe kosztów wpływające na wynik brutto ze sprzedaży. Po każdym miesiącu są one raportowane w podziale na poszczególne pozycje.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.