Informatyczny lek na kryzys

Tekst otwarty nr 4/2009

Co nowego zaoferują użytkownikom systemy Business Intelligence (BI) w najbliższej przyszłości? Tendencje rozwojowe przedstawia D. Stodder z Ventana Research.

www.intelligententerprise.com

Setki miliardów dolarów temu - w czasach sprzed „kredytowego krachu” - ogłoszono rewolucję w funkcjonowaniu przedsiębiorstw dzięki możliwościom systemów BI. Identyfikowanie niedostrzegalnych relacji ekonomicznych i przekazywanie użytkownikom „sztych na miarę” raportów miało odkryć nowe szanse biznesowe..., ale niestety, nie uchroniło organizacji od negatywnych skutków kryzysu. Oczywiście trudno wyobrazić sobie powrót przedsiębiorstw do prymitywnych rozwiązań informatycznych, jednak odbudowa wiary w nowe technologie wymagać będzie od branży IT szeregu zmian.

Po pierwsze, istotne jest - wzorem systemów typu „open source” - zwiększenie roli użytkowników w kształtowaniu nowych produktów poprzez otwartość informacyjną odnośnie do ich cech funkcjonalnych oraz ujednolicenie standardów budowania systemów. Możliwość pozyskania oprogramowania niższym kosztem i jego „samodzielnego” dostosowania do potrzeb organizacji jest rozsądną alternatywą dla drogich, nie zawsze elastycznych i zbyt wolno modyfikowanych, „gotowych” aplikacji.

Po drugie, od systemów wspomagania zarządzania oczekiwać się będzie intuicyjnego wyszukiwania informacji oraz dzielenia się nimi. Dzięki „oswojeniu” systemów BI przez użytkowników będą oni wykorzystywali oferowane możliwości w znacznie większym stopniu niż dotąd. W końcu, niezbędna jest integracja narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem z tymi wspomagającymi realizację projektów. Kryzys finansowy obnażył wiele sytuacji, w których strategia przedsiębiorstwa i cele projektów były „konkurencyjne”, powodując nieefektywne wykorzystanie zasobów i odnoszenie sukcesów na jednych polach kosztem porażek w innych obszarach.

Zobacz również

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

W dzisiejszych czasach coraz więcej przedsiębiorstw stara się wprowadzać innowacyjne metody kontroli zarządzania, które umożliwiają osiągnięcie zwiększonej efektywności1. Jednym z takich podejść jest Lean Accounting, które skupia się na eliminowaniu marnotrawstwa, minimalizacji kosztów oraz zwiększaniu wartości dla klienta.

Czytaj więcej

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.