Controlling i Rachunkowość Zarządcza 9/2012 (wrzesień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 9/2012 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 9/2012

Ekonomiczna wartość dodana EVA

Zaprezentowany w tym opracowaniu ranking pokazuje giełdowe przedsiębiorstwa w kategorii budowy wartości dla akcjonariuszy. Podejście bazuje na danych fundamentalnych i jest oparte na metodzie oceny poprzez ekonomiczną wartość dodaną (Economic Value Added, EVA).

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2012

I Kongres Strategicznej Karty Wyników

W dniach 27–28 września 2012 r. w Juracie czołowi przedstawiciele biznesu będą debatować nad praktycznym wykorzystaniem Strategicznej Karty Wyników. Celem debat będzie wypracowanie adekwatnego do polskich warunków modelu Balanced Scorecard.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2012

Nowoczesne modele biznesu w Dąbrowie Górniczej

W dniu 14 czerwca 2012 r. w Dąbrowie Górniczej odbyła się III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Modele funkcjonowania współczesnego biznesu – teoria i praktyka”. Jej organizatorem była Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Dlaczego konieczne jest szersze spojrzenie na controlling?

Controlling powinien dotykać przede wszystkim warstwy zarządczej przedsiębiorstwa, koncentrować się na wymianie informacji pomiędzy jego różnymi komórkami. W konsekwencji powinien być nastawiony na usprawnianie, a nie tylko na pomiar efektów, procesów biznesowych i większą motywację pracowników do realizacji celów firmy.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Uczestnicy projektu wdrożeniowego controllingu

Wdrożenie systemu controllingu przeprowadza się najczęściej z wykorzystaniem metody doradztwa współuczestniczącego. W tym opracowaniu odpowiadamy na pytanie: kto i w jaki sposób powinien być zaangażowany we wdrożenie systemu controllingu?

Czytaj więcej
nr 9/2012

Budżetowanie rozliczeń międzyokresowych

Spora część firm usługowych boryka się z problemami dotyczącymi niestabilności kosztów1. Jeśli dodatkowo nałożymy na to czasowy charakter produktów (świadczonych usług), to okazuje się, że brak rozliczeń międzyokresowych jest przyczyną znacznego zafałszowania wyniku finansowego oraz rentowności.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Badanie efektywności działań sprzedażowych

Aby dobrze oszacować marżę na produktach, należy porównać z przychodami ze sprzedaży wszystkie koszty związane z wypracowaniem tej marży. Nie będą to tylko koszty związane z wytworzeniem produktu, ale także koszty ponoszone w celu sprzedaży produktu, które często występują jako „ukryte koszty sprzedaży”.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Kalkulacja opłacalności opustów cenowych

W praktyce wielu decydentów negocjujących warunki opustów cenowych1 nie kalkuluje opłacalności tych decyzji. Dotyczy to zarówno dostawców, jak i odbiorców.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Kasowanie wierszy w oparciu o warunek

Problem: Jednym z najbardziej popularnych zagadnień w Visual Basic for Applications (VBA) jest kasowanie wierszy w oparciu o warunek. Śledząc ten temat w internecie, zauważyłem różne podejście do tematu. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu pętlę, która kasuje wiersze od dołu tabeli. W jednej z książek przeczytałem, że wbudowane mechanizmy są najbardziej skuteczne i najlepiej w tym przypadku sprawdzi...

Czytaj więcej
nr 9/2012

Jak przygotować wiarygodny biznesplan?

Problem: Zamierzamy złożyć do banku wniosek o przyznanie kredytu. Przy ocenie zdolności kredytowej przedsiębiorstwa bank wymaga od nas przedstawienia biznesplanu. Proszę o praktyczne rady, jak sporządzić wiarygodny biznesplan. Jakich błędów należy się wystrzegać przy jego przygotowywaniu? Jak przygotować prognozy, aby zostały one uznane przez bank za wiarygodne? Jak przewidzieć kształtowanie się podstawowych...

Czytaj więcej
nr 9/2012

Total Quality Management w dziale księgowości

Po co wprowadzać dział księgowości w rozwiązania Total Quality Management (TQM)? Jaką rolę może odgrywać ten dział w ogólnym wysiłku organizacji w kierunku doskonałości i optymalizacji?

Czytaj więcej
nr 9/2012

Kalkulacja ceny sprzedaży na podstawie metody kosztów powiększonych o zysk

Metoda całkowitych kosztów powiększonych o zysk wiąże się z dodaniem określonej marży do całkowitych kosztów produktu w celu ustalenia ceny sprzedaży. Niestety, ze względu na koszty stałe pełen koszt produktu jest funkcją ilości wytworzonych jednostek, która z kolei zależy od wielkości sprzedaży. Idąc dalej, liczba sprzedanych produktów będzie funkcją ceny za produkt i tu koło się zamyka.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Controlling strategiczny w przedsiębiorstwach farmaceutycznych

W przedsiębiorstwach farmaceutycznych, które z reguły są nastawione na rozwój, planowanie strategiczne jest jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania w długim okresie. Celem tego planowania jest nie tylko pokazywanie oczekiwanych wyników, ale przede wszystkim skupianie się na zadaniach i środkach, które mają doprowadzić firmę do określonego punktu.

Czytaj więcej
nr 9/2012

Spreadsheet Oriented Architecture (SOA) – przewrót kopernikański w Business Intelligence

W poprzedniej części cyklu (nr 8/2012) ostro skrytykowaliśmy obowiązującą obecnie, klasyczną architekturę środowiska analiz i zapowiedzieliśmy przewrót. Pora przedstawić alternatywę. Zmieniamy optykę na Excelocentryczną. Co to oznacza?

Czytaj więcej
nr 9/2012

Bazy danych – jakie i dla kogo

W opracowaniu odpowiadamy na dwa kluczowe pytania dotyczące wykorzystania baz danych w organizacji. Jakie bazy danych wybrać w zależności od potrzeb organizacji? Na co zwracać uwagę przy zakupie tego typu rozwiązań?

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.