Controlling i Rachunkowość Zarządcza 8/2011 (sierpień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 8/2011 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 8/2011

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2011

CFO Allegro oraz CFO Magellana najlepsi w Polsce

Kapituła VI edycji konkursu Dyrektor Finansowy Roku przyznała tytuł Dyrektora Finansowego Roku 2010 w kategorii dużych przedsiębiorstw Sławomirowi Kubickiemu z Grupy Allegro. Dyrektorem Finansowym Roku w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw został Grzegorz Grabowicz z firmy Magellan.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2011

I ogólnopolska konferencja naukowa „Narzędzia analityczne w naukach ekonomicznych”

Konferencja ta powstała w odpowiedzi na potrzebę dialogu pomiędzy doświadczonymi pracownikami a wstępującymi na ścieżki kariery młodymi adeptami nauk ekonomicznych. W dniach 19–20 maja 2011 r. w murach starej auli Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zebrali się studenci, profesorowie oraz przedstawiciele praktyki, by wspólnie pomnażać jeden z najcenniejszych zasobów – wiedzę.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2011

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
nr 8/2011

Elementy controllingu w systemie sprawozdawczości statystycznej

Na ogół przyjmuje się, że sprawozdawczość statystyczna nie ma żadnych punktów stycznych z controllingiem. W warunkach typowych rozwiązań organizacyjnych komórki controllingu nie są na ogół angażowane do opracowywania jakichkolwiek sprawozdań statystycznych – obowiązki w tym zakresie nakładane są zwykle na komórki księgowości, kadr, zaopatrzenia itd., nigdy zaś na controlling.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Wdrożenie controllingu finansowego w firmie Talento

Głównym powodem wdrożenia systemu controllingu w firmie był wskazany przez zarząd brak szczegółowych informacji o stopniu pozyskanych dotacji dla firm zewnętrznych oraz o kosztach opracowania dokumentacji dotacyjnej na potrzeby grupy Talento. Nie posiadano także informacji o kosztach ponoszonych w odniesieniu do pojedynczych pracowników, ich efektywności czy zyskach/stratach uzyskiwanych na projekcie....

Czytaj więcej
nr 8/2011

Kierunki i metody oceny inwestycji rzeczowych w przedsiębiorstwie

Środki trwałe stanowią podstawowy składnik potencjału wytwórczego każdego przedsiębiorstwa i jako takie w zasadniczy sposób decydują o jego możliwościach produkcyjnych, usługowych czy handlowych. Inwestycje w środki trwałe mają za zadanie utrzymanie i rozwijanie zdolności przedsiębiorstwa do prowadzenia założonej działalności gospodarczej.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Analiza procesu prezentowania informacji o kosztach w przedsiębiorstwie ciepłowniczym

Informacje generowane przez rachunek kosztów odgrywają istotną rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem ciepłowniczym. Koszty stanowią bowiem kryterium wyboru w rachunkach decyzyjnych i podstawę ustalania wyniku finansowego. Przydatność informacji o kosztach do podejmowania decyzji i kontroli ich realizacji zależy w znacznym stopniu od zakresu i terminów dostarczania tych informacji odbiorcom.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Mapa strategii w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Budownictwa

Celem niniejszego badania było sprawdzenie możliwości zastosowania Zrównoważonej Karty Wyników do poprawy wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa działającego w sferze usług komunalnych. Po dokonaniu analizy całego procesu tworzenia Karty w firmie stwierdzono dużą przydatność tego narzędzia.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Controlling a proces ustalania cen

Problem: W naszym przedsiębiorstwie funkcjonuje dość rozbudowana procedura ustalania cen, powiązana z analityką controllingową. Składa się ona z następujących etapów: założeń do kalkulacji, kalkulacji własnej, właściwego procesu ustalania ceny, protokołu zatwierdzania ceny, kalkulacji ceny dla klienta. Taka procedura została wprowadzona jako pewne remedium na zbyt częste próby łatwego ustalania ceny...

Czytaj więcej
nr 8/2011

Operacje na plikach i folderach

Problem: Zastanawiam się, czy VBA posiada polecenia, instrukcje, które pozwalają dokonywać operacji na plikach i katalogach. Przede wszystkim mam na myśli ich kopiowanie, wycinanie, zmianę nazwy, utworzenie od nowa, wykasowanie. Interesuje mnie zwłaszcza ta ostatnia operacja, bo chciałbym się dowiedzieć, czy makra faktycznie mogą być niebezpieczne, czy mogą dokonywać zmian np. w systemie operacyjnym...

Czytaj więcej
nr 8/2011

Czy firmom potrzebna jest strategia?

„Wiedzieć, czego się chce – to najważniejszy komponent strategii. Ale niemal równie ważne jest, by wiedzieć, czego się nie chce”.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Kalkulacja ceny z uwzględnieniem stopnia wykorzystania potencjału

W gospodarce rynkowej, której jedną z cech jest wolna konkurencja, przedsiębiorstwa rywalizują ze sobą w wielu obszarach. Jednym z nich jest polityka cenowa. Ta firma, która sprzedaje taniej produkty o porównywalnej jakości, może liczyć na sukces. Z tego też względu ważne jest poprawne wyznaczanie kosztów i ceny.

Czytaj więcej
nr 8/2011

Kwoty składające się na daną sumę

Problem: W jaki sposób znaleźć kwoty, które składają się na daną sumę? Przykładowo, w kolumnie A mam listę wpłat (tylko wartości liczbowe). Chciałabym wiedzieć, które z tych wpłat należy zsumować, aby w wyniku otrzymać konkretną sumę, np. 9500 zł? Co w sytuacji, gdy żadna kombinacja nie daje takiej sumy?

Czytaj więcej
nr 8/2011

Klient „strategiczny” od największych strat

Problem: Nasza firma zmieniła w zeszłym roku strategię rynkową. Dotychczas obsługiwaliśmy głównie średnich i małych klientów na naszym rynku, ale postanowiliśmy zawalczyć o tych największych, licząc na większe zamówienia. Z nową strategią wiązał się znaczny wzrost budżetów marketingowych, ale jak na razie mimo kilkunastu miesięcy ciężkiej pracy całej firmy, klienci Ci generują tylko straty, a zamówień...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.