Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2016 (marzec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 3/2016 - Controlling w Call Center

Controlling w Call Center

Witamy w nowej, ciekawszej i atrakcyjniejszej odsłonie miesięcznika. Marcowy numer magazynu „Controlling i Rachunkowość ­Zarządcza” poświęcamy tematowi controllingu w call center.

Dużą uwagę poświęcamy zmianom przepisów Prawa telekomunikacyjnego i wpływom tych zmian na działanie tego typu jednostek. Zastanawiamy się nad dylematem posiadania własnego centrum telefonicznego i jego outsourcingu. Również pokazujemy kluczowe wskaźniki badania efektywności pracowników telesprzedaży i ich wykorzystanie w planowaniu zapotrzebowania na tego rodzaju personel w przedsiębiorstwie. W środku czytelnicy znajdą przykład na tworzenie mapy strategi, która stanowi wytyczne do realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa. Nowością w magazynie są znaczniki w tekście – gwiazdka, wykrzyknik i przykład. Ważne definicje czy zmiany w przepisach oznaczone zostały wykrzyknikiem, kluczowe stwierdzenia – gwiazdką. Natomiast dane do case study w materiałach wyróżniliśmy symbolem przykładu. Pozwoli to czytelnikom na łatwiejsze wyłapanie kluczowych informacji w artykułach.

W dziale dotyczącym kalkulacji kosztów zapraszamy do lektury artykułu na temat kalkulacji kosztu roboczogodziny wydziału produkcyjnego.

Z dziedziny rachunkowości przygotowaliśmy kolejny materiał na temat konsolidacji sprawozdań finansowych , tym razem na przykładzie rachunku przepływów pieniężnych. Z zagadnień ryzyka prezentujemy materiał o jego identyfikacji i pomiarze wraz z przykładem budowania mapy ryzyk w przedsiębiorstwie.

Kolejnym ciekawym materiałem, który polecamy, jest artykuł o jednej z dochodowych metod wyceny przedsiębiorstwa, jaką jest DCF (ang. discounted cash flow). Na koniec polecamy materiał o prezentacjach i wystąpieniach publicznych – jak się do nich przygotować, aby przebiegły bez żadnych przeszkód.

Jednocześnie zachęcamy do korzystania z kodów QR umieszczonych wewnątrz numeru, pozwolą one na poszerzenie wiedzy z zakresów tematycznych poruszanych przez poszczególnych autorów.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 3/2016

Oracle Hyperion Planning Day

10 grudnia 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie biznesowe „Hyperion planning day”, którego partnerem był magazyn „Controlling I Rachunkowość Zarządcza”. Organizatorem wydarzenia były firmy Atos Polska oraz Oracle Polska.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Konferencja CFO 2016 controlling oraz kreowanie wartości przedsiębiorstwa

MDDP Akademia Biznesu organizuje kolejną edycję Konferencji CFO 2016, która odbędzie się 21-22 kwietnia w Warszawie. „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” jest patronem medialnym wydarzenia.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Rosną liczba i wartość transakcji bezgotówkowych

Systematycznie rosną zarówno liczba, jak i wartość transakcji bezgotówkowych. Za pośrednictwem zarządzanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową SA systemu Elixir przeprowadzono w ubiegłym roku 1,67 mld płatności, o ponad 60 mln więcej niż podczas poprzednich 12 miesięcy, a ich wartość w ujęciu rocznym zwiększyła się o 300 mld zł.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Co grozi za rozliczenie PIT‑u po terminie?

Mandat w wysokości minimum 185 zł, grzywna sięgająca 18 tys. zł, a w skrajnych przypadkach nawet więzienie – takie konsekwencje grożą przedsiębiorcom, rozliczającym się na zasadzie ryczałtu ewidencjonowanego, jeśli do 1 lutego nie złożyli PIT-28.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Przeżywalność firm w Polsce rośnie. Kluczowy jest trzeci rok działalności

Nie pierwszy, ale trzeci rok działalności jest kluczowy dla dalszego funkcjonowania firmy – wynika z badania przeprowadzonego przez wywiadownię gospodarczą Cribis.pl. Potwierdzają to również dane GUS – wskaźnik przeżywalności firm po pierwszym roku działalności wynosi ponad 70 proc., a po trzech latach – ok. 50 proc. Kluczowe znaczenie dla powodzenia biznesu ma plan działania, a nie ulgi podatkowe...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Rusza II edycja konkursu Księgowi Przyszłości

W marcu rozpocznie się rejestracja do II edycji konkursu Księgowi Przyszłości, dedykowanego polskim księgowym. Jego wyróżniki to: drużynowy charakter, parytet regionalny, rywalizacja online i bardzo atrakcyjne nagrody.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Rusza II edycja ogólnopolskiego konkursu Księgowi Przyszłości

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz Soneta sp. z o.o. (producent oprogramowania enova365) organizują drugą edycję ogólnopolskiego konkursu wiedzy z rachunkowości.  Zapisy do konkursu są już otwarte a pierwszy etap rozpocznie się 4 kwietnia 2016 r.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Problematyka prawna branży Call Center

Problematyka prawna branży Call Center

Niniejszy artykuł będzie poświęcony szczególnemu rodzajowi usługi, jakim jest telefoniczna obsługa klientów, zwana call center. Call center pełni różnorodne funkcje w firmie – zaczynając od funkcji typowo informacyjnej, a kończąc na funkcji sprzedażowej czy marketingowej. Warto wspomnieć, iż branża call center musi mieć na uwadze takie akty prawne jak: ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Znowelizowany art. 172 prawa telekomunikacyjnego ‑ czy to koniec call center?

Znowelizowany art. 172 prawa telekomunikacyjnego - czy to koniec call center?

Znowelizowany art. 172 prawa telekomunikacyjnego wymaga, aby uzyskać uprzednią wyraźną zgodę na kontakt z abonentem w celu przedstawienia mu oferty. Literalna wykładnia wprowadzonego przepisu prowadzi do wniosku, że większość baz, którymi posługują się firmy call center, stała się bezużyteczna w dniu wejścia w życie nowelizacji. Czy urzędnicy dopuszczają inną interpretację przepisów?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Kalkulacja kosztu roboczogodziny wydziału produkcyjnego

Kalkulacja kosztu roboczogodziny wydziału produkcyjnego

Wyliczenie kosztu roboczogodziny bez znajomości podstawowych sposobów i metod księgowania kosztów oraz zasad rachunkowości może okazać się skomplikowanym zadaniem. W tym miejscu niezbędne będzie zwrócenie uwagi na relacje pomiędzy księgowością a controllingiem.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Konsolidacja sprawozdań finansowych ‑ rachunek przepływów pieniężnych

Konsolidacja sprawozdań finansowych - rachunek przepływów pieniężnych

Przedstawiamy trzecią część z cyklu artykułów dotyczących sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego i wybranych problemów z tym związanych. W niniejszym numerze zajmiemy się konsolidacją rachunku przepływów pieniężnych.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Przygotowanie do badania sprawozdania finansowego

Przygotowanie do badania sprawozdania finansowego

Celem badania sprawozdania finansowego jest wydanie przez biegłego rewidenta opinii, że sprawozdanie jest sporządzone prawidłowo oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową jednostki. Dlatego przed przekazaniem sprawozdania do badania jednostka musi je odpowiednio przygotować. Na co biegły rewident zwróci szczególną uwagę?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Własne centrum telefoniczne czy outsourcing?

Własne centrum telefoniczne czy outsourcing?

Outsourcing call center generuje mniejsze koszty niż własne centrum telefoniczne, jednak nie pozwala w pełni kontrolować pracy sprzedawców. Kiedy warto skorzystać z outsourcingu usług sprzedaży telefonicznej? Jakie działania podjąć, kiedy współpraca z firmą outsourcingową nie daje zadowalających wyników, ale nie chcemy z niej ­rezygnować?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Wskaźniki KPI rentowności handlowców w call center – jak planować zapotrzebowanie na pracowników ?

Wskaźniki KPI rentowności handlowców w call center – jak planować zapotrzebowanie na pracowników ?

W zarządzaniu call center, definiowanym jako podmiot świadczący tego rodzaju usługi czy też jako wydzielona wewnętrznie część organizacji, stosowane są różnego rodzaju wskaźniki badania efektywności ich działania. W materiale przedstawione zostaną wybrane wskaźniki badania efektywności sprzedawców call center. Służą one nie tylko do mierzenia efektywności, ale przede wszystkim do zaplanowania liczby...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Mapa strategii, jako wytyczanie drogi do realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa

Mapa strategii, jako wytyczanie drogi do realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa

Strategia wyraża długoterminowe cele jednostki gospodarczej, odpowiadające głównym kierunkom działania organizacji, a także klasyfikuje alokację zasobów niezbędnych do realizacji założonych celów.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Identyfikacja i pomiar ryzyka w procesie zarządzania ryzykiem

Identyfikacja i pomiar ryzyka w procesie zarządzania ryzykiem

Ryzyko jest aspektem w naturalny sposób wpisanym w kontekst różnych sytuacji i zagadnień biznesowych. Każda nowa działalność, nowe przedsięwzięcie czy nowy pomysł niesie za sobą ryzyko, które ma decydujący wpływ na możliwość odniesienia sukcesu. Jego istnienie nie musi jednak (a nawet nie powinno) stanowić bariery dla podejmowania działań. Dlatego wygrywają ci, którzy podejmują ryzyko lub... umieją...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF

Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF

Potrzeba dokonania wyceny przedsiębiorstwa może wynikać z różnych sytuacji, do których zaliczyć należy m.in.: zakup/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części czy też spłacenie wspólnika spółki sprzedającego swoje udziały w podmiocie. Metoda DCF jest sposobem wyceny bezpośrednio nawiązującym do zasadniczego źródła wartości podmiotu gospodarczego, czyli do jego zdolności generowania nadwyżek...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Obliczanie premii handlowca ‑ WYSZUKAJ.PIONOWO

Obliczanie premii handlowca - WYSZUKAJ.PIONOWO

Bardzo często jedną ze składowych premii sprzedawcy jest premia określona według przedziałów osiągniętej wartości sprzedaży. W materiale zostanie przedstawiony przykład do szybkiego wyznaczania tej części składowej wynagrodzeń hand­lowca, przy użyciu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Prezentacja i wystąpienia publiczne

Prezentacja i wystąpienia publiczne

Doskonalmy nasze umiejętności poprzez wystąpienia publiczne, czyli jak nie dopuścić, aby zjadła nas trema podczas prezentacji i prelekcji? Wystąpienia publiczne i prezentacje niejednemu prelegentowi przysparzają dużo stresu, czasami wręcz paraliżującego. Niekiedy nie wystarczy być dobrze przygotowanym merytorycznie, żeby zainteresować audytorium, trema potrafi „zjeść” każdego.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.