Controlling i Rachunkowość Zarządcza 2/2013 (luty)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 2/2013 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 2/2013

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2013

Dane i prognozy ekonomiczne

 

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2013

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2013

Lean Accounting; problemy wdrażania w Polsce

W dniach 24–25 kwietnia 2013 r. Katedra Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego wraz z Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania oraz Japan Tobacco Industry zorganizuje drugą konferencję pt. „Lean Accounting – problemy wdrażania w Polsce”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2013

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
nr 2/2013

Przykład pomiaru ryzyka w przedsiębiorstwie wodociągowym z zastosowaniem metody FEPA

Opracowanie systemu zarządzania ryzykiem w małym przedsiębiorstwie komunalnym wymaga relatywnie dużego nakładu pracy i zaangażowania wielu osób ze względu na obecność wielu gałęzi działalności. Celem tego artykułu nie jest jednak opracowanie kompleksowego systemu zarządzania ryzykiem. Pokażemy jedynie przykładowy tok postępowania dla jednej z działalności.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Optymalizacja inwestycji w kapitał ludzki

Optymalizacja powinna być procesem ciągłego poszukiwania najlepszego, czy raczej optymalnego, rozwiązania problemu. Zwykle jest związana z wieloma kryteriami, które wzajemnie się przenikają i mają na siebie wpływ.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Przekształcenie rachunku kosztów rzeczywistych w celu wspomagania budżetowania operacyjnego

Omawiana w poprzedniej części cyklu (nr 1/2013) modyfikacja umożliwiła w ramach procesu budżetowania bardziej precyzyjne planowanie kosztów stałych. W szczególności odnosi się to do kosztów remontów. Pozwoliła ona na planowanie kosztów działalności remontowej w związku z konkretnymi zadaniami realizowanymi na poszczególnych instalacjach czy obiektach.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Pięć trików dotyczących formatowania komórek w arkuszu

Proszę o prezentację najciekawszych zagadnień związanych z formatowaniem komórek w Excelu.
Najlepiej w postaci krótkich porad, ciekawostek.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Na czym polega realizacja zasad rachunkowości w praktyce przy sporządzaniu sprawozdania finansowego

Zasady rachunkowości są zamieszczone w ustawie o rachunkowości, mimo to często kojarzą się z teorią rachunkowości i nie są traktowane jako zasady, które należy bezwzględnie realizować w praktyce. Dzięki tym zasadom działy finansowo-księgowe mają wytyczone normy, które pozwalają im podjąć decyzje w indywidualnych sprawach – czy, jak, kiedy i w jakiej wysokości ująć w księgach daną operację gospodarczą....

Czytaj więcej
nr 2/2013

Ocena dostawców w przedsiębiorstwie

W pewnej firmie produkcyjnej controller dostał zadanie przygotowania narzędzia służącego do oceny dostawców materiałów. Takie same materiały są w tej firmie kupowane u wielu dostawców, co często stwarza niepotrzebne problemy. Wynikają one z różnych terminów realizacji zamówień, niekompletności dostaw czy niedostarczania materiałów w ustalonym terminie. Powoduje to opóźnienia w produkcji.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Jak prawidłowo skalkulować opłacalność wyprzedaży?

Jakie są praktyki w zakresie kalkulacji opłacalności wyprzedaży? Jak należy szacować potencjalne korzyści wynikające ze wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów objętych obniżkami? Dodatkowo proszę o przeanalizowanie zagadnienia ograniczenia kosztów magazynowania dzięki obniżkom, kosztów zamrożonego kapitału obrotowego itp.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Problem wartości ryzyka w decyzjach zarządczych

Mam pytanie o wartość ryzyka, którą należy rozpatrywać, podejmując decyzje w przedsiębiorstwie. Zagadnienie to jest jednym z najważniejszych dla osób zarządzających ryzykiem oraz realizujących jego controlling. Określenie wartości ryzyka jest bowiem punktem wyjścia do działań związanych z zabezpieczeniem realizacji celów przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Zarządzanie budowlanym projektem celowym z wykorzystaniem project finance

Niniejszy, dwuczęściowy cykl tematyczny jest poświęcony problematce zarządzania budowlanym projektem celowym ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy finansowania projektu (project finance, PF). Zagadnienie to jest zaprezentowane w sposób kompleksowy na poszczególnych etapach realizacji projektu – od podjęcia decyzji do fazy operacyjnej.

Czytaj więcej
nr 2/2013

ERP dla każdego?

Firmy, które korzystają z systemów ERP, średnio co 7–10 lat muszą je wymieniać. W tym opracowaniu przygotowaliśmy listę kryteriów, które mogą pomóc przedsiębiorcom w określeniu, czy powinni sięgnąć po swój pierwszy system klasy ERP lub wymienić użytkowane rozwiązanie na nowocześniejsze.

Czytaj więcej
nr 2/2013

Rozwiązania dla biznesu; bez testera ani rusz

Zwinne metodyki wytwarzania rozwiązań informatycznych (agile) zmieniają sposób działania zespołów projektowych. Na uwagę zasługuje tester oprogramowania, który w procesie powstawania rozwiązań odgrywa często niedocenianą rolę.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.