Controlling i Rachunkowość Zarządcza 12/2015 (grudzień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 12/2015 - Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa

Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa

Miesiąc grudzień w każdej firmie to czas raportowania, analizowania i badania efektywności działań prowadzonych przez cały mijający rok. Czy podjęte działania sprzedażowe, marketingowe i promocyjne przyniosły pożądany i zakładany efekt wzrostu sprzedaży? Czy wprowadzone zmiany organizacyjne przyczyniły się do obniżenia kosztów funkcjonowania jednostki czy sprawniejszego jej działania? Co poszło dobrze, a co źle i co należy zmienić w nadchodzącym roku? Końcówka roku to czas rozliczenia z całorocznej działalności organizacji i do tego właśnie nawiązuje temat wiodący tego numeru, którym jest Mierzenie i raportowanie efektywności działań przedsiębiorstwa. Jak zbudować marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej dowiedzą się Państwo z obszernego materiału na przykładzie firmy Finder S.A. W magazynie czytelnicy znajdą sposób na określenie efektywności działań marketingowych przy użyciu wskaźników mediowych czy też sposób na przeprowadzenie wielowymiarowej analizy sprzedaży. Nie zabraknie oczywiście wsparcia dominanty numeru przykładem z Excela. Ponadto w numerze druga część z cyklu konsolidacji sprawozdań finansowych. Tym razem przedstawiamy przykład bilansu grupy spółek. O metodach racjonalnego gospodarowania zasobami w przedsiębiorstwie dowiemy się z materiału o analizie ABC i XYZ. Na koniec polecam ciekawy artykuł o formach zatrudnienia pracowników w firmie, plusach i minusach każdej z nich. W aktualnościach przedstawiamy plan głównej tematyki poszczególnych numerów na 2016 rok.

W nadchodzącym roku każdy z czytelników znajdzie coś ciekawego dla siebie z obszaru controllingu, rachunkowości, finansów i zarządzania.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 12/2015

Controlling i Rachunkowość Zarządcza w 2016 roku

W kolejnym roku magazyn Controlling i Rachunkowość Zarządcza obfitować będzie w artykuły o różnorodnej i szerokiej tematyce controllingowej i księgowej. Do zagadnień podejdziemy zarówno procesowo, jak i branżowo. W podejściu procesowym oczywiście nie zabraknie tematyki zarówno budżetowania, badania i raportowania efektywności działań przedsiębiorstwa w różnych...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2015

ZOSTAŃ LIDEREM KSIĘGOWOŚCI 2016! Wystartowała V Jubileuszowa Edycja Konkursu. Przyłącz się!

Magazyn Controlling i Rachunkowość Zarządcza objął patronatem medialnym konkurs Lider Księgowości 2016. Jesteśmy również sponsorem nagród dla laureatów, a są to: roczna elektroniczna prenumerata tytułu oraz możliwość publikacji materiału na jego łamach o tematyce księgowej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2015

Wyższa płaca minimalna w 2016 roku

Rząd chce, by płaca minimalna w przyszłym roku wyniosła 1850 złotych. Tym samym byłaby wyższa o 100 złotych od obecnej. Jak wyjaśnia minister pracy, jest to trzy razy więcej niż wymagałoby wykonanie ustawowych zapisów.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2015

Outsourcing siłą napędową polskiego rynku pracy

Od 2012 roku zatrudnienie w Polsce w outsourcingu zwiększyło się aż o 50 procent. W 2015 roku w sektorze outsourcingu powstanie blisko 2 tys. nowych miejsc pracy. Według danych ekspertów na rynku działa już około 470 centrów usług biznesowych z kapitałem zagranicznym. Coraz śmielej w tym segmencie poczynają sobie także polskie firmy. Ich zaletami jest znajomość lokalnych...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2015

Warsztaty "WYKONYWANIE FUNKCJI ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI ‑ Administrator bezpieczeństwa informacji po 1 stycznia 2015 r."

Według noweli uchwalonej w dniu 23 października 2014 r. od 1 stycznia 2015 r. mają obowiązywać zmienione przepisy ustawy o ochronie danych osobowych dotyczące administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Warsztaty są skierowane do wszystkich osób zawodowo zajmujących się wykonywaniem przepisów o ochronie danych osobowych w jednostce organizacyjnej, w tym obecnych administratorów bezpieczeństwa informacji....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2015

II seminarium w cyklu WIZUALIZACJA DANYCH "PROFESJONALNE METODY PREZENTOWANIA DANYCH" , Warszawa, 16 grudnia 2015r.

Aby łatwo i skutecznie odczytać dane trzeba znać metody wizualizacji danych. Zasady obrazowania i narzędzia, które ułatwiają wizualizację omówimy podczas seminarium. Zwiększ efektywność odbioru oraz poznaj przykłady na podstawie których wizualizacja danych będzie dawała lepsze efekty.

Czytaj więcej
nr 12/2015

Nośniki kosztów pośrednich używane w rozliczaniu kosztów na usługi

Celem opracowania jest identyfikacja nośników kosztów pośrednich, jakie występują w jednostkach gospodarczych świadczących usługi. Jak definiowane są koszty pośrednie w działalności usługowej, jaką rolę odgrywają w organizacji i jakie miejsce zajmują w rachunku kosztów? Czym są nośniki kosztów i czy ich określanie jest fakultatywne? Czy wiedza o kosztach pośrednich jest menedżerom i księgowym do czegoś...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Wielowymiarowa analiza sprzedaży

Wielowymiarowa analiza sprzedaży

Analizując informacje z zakresu sprzedaży, bardzo ważne jest, aby mieć szeroki pogląd na jej wyniki. Możemy to osiągnąć, stosując różnego rodzaju zestawienia ukierunkowane na określone zagadnienia. W zależności od branży, możemy podejść do tematu w inny sposób. Jako punkt wyjścia można przyjąć wynik sprzedaży globalnej i rozbijać ją według kryteriów przyjętych w firmie.

Czytaj więcej
nr 12/2015

Kontraktor czy pracownik na umowę o pracę?

Kontraktor czy pracownik na umowę o pracę?

Ustawodawca polski przewidział szereg umów, z których mogą korzystać pracodawcy. Dotychczas najbardziej pożądaną wśród potencjalnych pracowników jest umowa o pracę. Jednak coraz bardziej popularnym staje się kontrakt. Czym jest? Która z tych umów jest bardziej korzystna? W niniejszym artykule porównane będą umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło oraz kontrakt. Skupmy się głównie na porównaniu...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Konsolidacja sprawozdań finansowych – bilans

Przedstawiamy drugą część z cyklu artykułów dotyczących sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego i wybranych problemów z tym związanych. W niniejszym numerze zajmiemy się konsolidacją bilansu.

Czytaj więcej
nr 12/2015

Marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej na przykładzie Finder S.A.

Marżowy rachunek rentowności w firmie usługowej na przykładzie Finder S.A.

Kalkulacja marż w firmie usługowej jest trudnym zadaniem, ponieważ takie firmy zazwyczaj nie bazują na stałych, powtarzających się procesach (np. produkcji) i nie pracują na liniach technologicznych (z określonymi parametrami kosztów i wydajności). Ale jest to zadanie jak najbardziej wykonalne, ponieważ firmy usługowe, jak każdy prawidłowo zarządzany biznes, księgują swoje koszty w ustalonej logice...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Zastosowanie wskaźników mediowych do szacowania efektywności działań marketingowych – controlling marketingu

Zastosowanie wskaźników mediowych do szacowania efektywności działań marketingowych – controlling marketingu

Współczesny rynek oferuje wiele form reklamowych, które mogą ukazać się w różnego rodzaju mediach, takich jak telewizja, prasa, OOH (Out of Home – reklama zewnętrzna), radio czy Internet. Wykorzystanie każdego z tych mediów podczas realizacji działań marketingowych z pewnością przerosłoby budżet niejednej, nawet najbogatszej firmy, dlatego coraz większego znaczenia nabiera rozważne planowanie mediów...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Planowanie sprzedaży za pomocą analizy wskaźnikowej

W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Analiza metodą ABC i XYZ

Jednym z aspektów optymalizacji procesów operacyjnych jest racjonalne gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie. Realizacji tego założenia służy wiele metod, przy czym jednym z popularniejszych podejść jest metoda analizy dwuczynnikowej: ABC/XYZ, oparta na znanej formule Pareto 80/20. Praktyczne zastosowanie tej metody pozwala dowiedzieć się, które zasoby mają w firmie najbardziej strategiczny charakter...

Czytaj więcej
nr 12/2015

Wykres radarowy – graficzna prezentacja wykonania wskaźników o różnych jednostkach miary

Jak wiadomo, prezentacja danych sprzedażowych, wynikowych czy kosztowych najlepiej „przemawia” do odbiorcy w formie graficznej prezentacji jako schemat, wykres itp. W niniejszym materiale przedstawiony zostanie sposób prezentacji wykonania wskaźników o różnych jednostkach miary na jednym wykresie. W tym celu zastosowany zostanie wykres radarowy

Czytaj więcej
nr 12/2015

Księgowość jako źródło informacji dla controllingu

Jak wiadomo controlling w firmie oparty jest głównie na danych finansowych otrzymywanych z systemów finansowo-księgowych, za prowadzenie których odpowiedzialny jest dział księgowości. Podstawą informacji zarządczej dostarczanej przez controlling jest oczywiście zapis księgowy operacji gospodarczych. W materiale przedstawione zostaną przykłady na powiązanie controllingu z danymi dostarczanymi przez...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.