Controlling i Rachunkowość Zarządcza 11/2006 (listopad)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 11/2006 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Artykuły

Tekst otwarty nr 11/2006

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Sympozjum "Jak zapewnić efektywność budżetowania i controllingu w przedsiębiorstwie"

Czytaj więcej
nr 11/2006

Czynnik czasu w operacyjnym budżetowaniu przychodów

W III części cyklu omawiamy metody planowania przychodów dla okresów krótszych niż jeden miesiąc. W budżecie stosunkowo rzadko planuje się przychody dla tego typu okresów. Jeżeli jednak tworzy się takie plany, to są one wykonywane dla okresów dziennych, dekadowych lub tygodniowych.

Czytaj więcej
nr 11/2006

Time Driven Activity Based Costing ‑ więcej czasu na ABM

Time Driven ABC nie zatrzymuje się wraz z jego implementacją, lecz wraz z rozwojem firmy oraz zmianami wywoływanymi poprzez implementację strategii. Modeluje jej rzeczywistość dostarczając informacji pozwalających na podejmowanie decyzji zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym oraz dotyczących konkretnych działań naprawczych1.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Sterowanie zmianami w strategii przedsiębiorstwa

Jakie wymogi stawia przed menedżerami współczesne zarządzanie strategiczne? Uwagami dzielą się R. Kaplan i D. Norton (których chyba nie trzeba przedstawiać).

Czytaj więcej
nr 11/2006

Target costing jako element zarządzania projektem w firmie Scanclimber

Studium przypadku: Wiele przedsiębiorstw musi rozwiązywać problemy organizacyjne i funkcjonalne o charakterze niepowtarzalnym. Mogą one pojawić się w różny sposób i dotyczyć wszystkich lub tylko jednej części organizacji. Z jednej strony spotyka się przedsiębiorstwa wytwarzające produkty na zamówienie. Z drugiej jednak strony istnieją przedsiębiorstwa, które do realizacji każdego zlecenia tworzą struktury...

Czytaj więcej
nr 11/2006

Grzechy główne zarządzających kosztami

Czy zarządzający znają prawdę o rentowności swoich wyrobów i usług? Czy wiedzą, jaki wpływ na koszty mają wymagania klientów? Ile traci firma, gdy nie wykorzystuje zasobów? Jeśli menedżerowie nie mogą odpowiedzieć na te pytania twierdząco, oznacza to, że niewłaściwie zarządzają kosztami.

Czytaj więcej
nr 11/2006

Trening praktyczny ‑ propozycja rozwiązania

Czytaj więcej
nr 11/2006

Wdrażanie programu zarządzania wiedzą

Założenie, że pracownicy przyjmą z otwartymi rękami każdy informatyczny system zarządzania wiedzą jest czystą utopią. Udostępnienie narzędzi do dzielenia się wiedzą nie motywuje samo w sobie do dzielenia się nią. Do wdrożenia programu zarządzania wiedzą potrzebne jest poświęcenie, zaangażowanie i życzliwość pracowników.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Z praktyki handlowca

Jak planować sprzedaż usług finansowych? Wskazówek udzielają M. Sanderson, P. Doshi i Ch. Korwin-Szymanowska z firmy doradczej Booz-Allen-Hamilton.

Czytaj więcej
nr 11/2006

Jak zbudować bazy controllingu wspierające zarządzanie obszarem sprzedaży

Studium przypadku: Niniejsze opracowanie jest ostatnią częścią cyklu poświęconego problematyce tworzenia baz controllingu. W tej części zostaną zaprezentowane: procedura budo bazy normatywnej controllingu oraz procedura budo bazy dopuszczalnych odchyleń controllingu.

Czytaj więcej
nr 11/2006

Efektywny system "czerwonych lampek" czy ekwiwalent szklanej kuli

Zysk netto nie jest najlepszym miernikiem dokonań przedsiębiorstwa. Nie odzwierciedla bowiem fizycznego stanu gotówki, którą od razu można spożytkować. Zysk jest odczytywany jako swoista nadzieja, że wszyscy kontrahenci okażą się rzetelni i będą regulować terminowo zobowiązania, a z kolei sama firma ureguluje własne zobowiązania. Współczesna praktyka gospodarcza daleka jest jednak od sytuacji idealnej....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2006

Infrastruktura informatyczna organizacji globalnych

Jak zapewnić efektywność działania złożonych systemów informatycznych? Doświadczenia ze współpracy ze światowymi gigantami prezentują eksperci BearingPoint.

Czytaj więcej
nr 11/2006

Cele i miary Balanced Scorecard w małym przedsiębiorstwie

O Strategicznej Karcie Wyników napisano już prawie wszystko. Znane są podstawowe obszary porównawcze, cele i miary ich osiągania. Większość publikacji dotyczy jednak przedsiębiorstw średnich i dużych, o rozbudowanym systemie ewidencji efektów działania. Czy można w przejrzysty sposób przenieść tak przyjęte założenia w życie małego przedsiębiorstwa? Jak je wdrażać i z jakimi problemami trzeba się zmierzyć...

Czytaj więcej
nr 11/2006

Najlepsze praktyki przy tworzeniu budżetu wydatków IT

Problem: W przedsiębiorstwie, w którym pracuję, wprowadzane są zmiany w procesie budżetowania wydatków IT. Stoimy przed problemem, czy wydatki o takim charakterze powinny być budżetowane centralnie w IT, czy też część środków powinna być zarezerwowana w innych obszarach biznesowych (np. środki na zakup/rozwój oprogramowania wspierającego procesy biznesowe). Proszę o przedstawienie najlepszych praktyk...

Czytaj więcej
nr 11/2006

Wykorzystanie hurtowni danych w controllingu

Problem: Od jakiegoś czasu wdrażamy system controllingu w naszym przedsiębiorstwie. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, iż konieczne jest wsparcie ze strony nowoczesnych rozwiązań informatycznych klasy Business Intelligence. Tradycyjnie wykorzystywany przez nas Excel w wielu miejscach przestał spełniać nasze oczekiwania. Rozmawiamy o tym z kilkoma dostawcami tego typu rozwiązań, którzy często wskazują na...

Czytaj więcej
nr 11/2006

Jak należy sporządzać plan wyniku finansowego

Problem: Punktem wyjścia do tworzenia różnych planów finansowych jest zawsze plan wyniku finansowego. W praktyce ten proces sprawia nam sporo problemów. Jak szczegółowo powinna wyglądać sekwencja budowania tego planu (chodzi o krótki horyzont czasowy)? Na co w szczególności zwracać uwagę?

Czytaj więcej
nr 11/2006

Decyzje operacyjne i strategiczne w praktyce

Problem: W miesięczniku „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” sporo miejsca poświęca się zarządzaniu strategicznemu. Często jednak jest tak, iż menedżerowie w praktyce koncentrują się głównie na zarządzaniu operacyjnym. Jak połączyć te dwa podejścia?

Czytaj więcej
nr 11/2006

Jak wykorzystać łańcuch wartości do efektywnego zarządzania

Problem: Jestem zainteresowany łańcuchem tworzenia wartości z punktu widzenia współpracy między przedsiębiorstwami. Jak wykorzystać taki łańcuch wartości do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem?

Czytaj więcej
nr 11/2006

Metodyka użytkowania arkusza kalkulacyjnego

Jedną z części omawianej tutaj metodyki użytkowania arkusza kalkulacyjnego jest umiejętność zastosowania tych jego elementów, które nadają się do budowy modeli. Drugą z nich jest natomiast wiedza i umiejętności użycia elementów arkusza sprawiające, że model jest elastyczny.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.