Controlling i Rachunkowość Zarządcza 1/2012 (styczeń)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 1/2012 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 1/2012

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2012

Praca w Centrach Usług Wspólnych nie tylko dla finansistów

Polska stała się europejskim zagłębiem Centrów Usług Wspólnych. Atutami naszego kraju są absolwenci studiów wyższych, stosunkowo niskie koszty pracy oraz stabilna sytuacja gospodarcza pomimo światowego kryzysu finansowego. Aby rozpocząć pracę w tym sektorze na najniższym stanowisku, wystarczą znajomość języka obcego i zdolności analityczne.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2012

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2012

Odeszła Profesor Alicja Jaruga – przewodnicząca Rady Programowowej naszego miesięcznika

W dniu 17 listopada 2011 r. zmarła prof. dr hab., dr h.c. Alicja Anna Jaruga. Pracowała w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, którą kierowała w latach 1973–1998. Od 1994 r. kierowała Ośrodkiem Międzynarodowych Studiów Rachunkowości na tym Wydziale. Była także kierownikiem Katedry Rachunkowości w Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2012

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2012

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
nr 1/2012

Zaawansowane formatowanie warunkowe

Problem: Korzystam z Excela 2003. W tej wersji programu istnieje możliwość zastosowania maksymalnie trzech kryteriów dla formatowania warunkowego. Czy istnieje sposób, aby tę wartość jakoś zwiększyć i zastosować więcej kryteriów? Może być makro. Wiem, że nowsze wersje Excela pozwalają na zaawansowane formatowanie, ale to rozwiązanie odpada. Proszę o jakiś ciekawy przykład.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Jak prawidłowo wyliczyć wskaźnik ROA?

Problem: Mam pytanie dotyczące sposobu obliczania wskaźników finansowych, np. ROA (rentowność aktywów), gdzie jedną składową wskaźnika jest wynik finansowy z rachunku wyników, a drugą stanowi wartość majątku firmy. Jeśli przyjmiemy zasadę, że obliczamy wskaźnik co kwartał, to jakie wartości i za jaki okres (narastająco czy na dany dzień) powinniśmy wziąć pod uwagę dla wskaźnika obliczanego za okres...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Wielostopniowy i wieloblokowy rachunek wyników w usługach hotelowych

Decyzja o rezygnacji z produktu „przynoszącego stratę” powinna bazować na porównaniu dotychczasowej straty ponoszonej na tym produkcie z kosztami stałymi, jakimi ten produkt jest obciążany. Uznaje się bowiem, że jeżeli przywołana strata jest większa od kosztów stałych rozliczanych na produkt, wówczas należy zaprzestać jego wytwarzania. Natomiast gdy strata ta jest mniejsza od kosztów stałych rozliczanych...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Zastosowanie rachunku ABC do kalkulacji kosztów w przedsiębiorstwie ciepłowniczym

Rachunek kosztów działań (ABC) może stanowić nowy sposób kalkulacji kosztów wytwarzania i przesyłania ciepła w przedsiębiorstwie ciepłowniczym.Zastosowanie tego rachunku pozwala na prawidłowe ustalenie kosztów jednostkowych ciepła.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Ilość danej litery w arkuszu

Problem: Zastanawiam się, czy istnieje jakiś sposób na to, aby sprawdzić, ile razy pojedyncza litera (np. a) występuje we wszystkich komórkach arkusza. Rozróżnianie wielkości liter jest opcjonalne. Jeżeli w jednej komórce znajduje się słowo Azja, a w innej Australia, to chciałbym, aby funkcja zwracała wynik 3 (tylko litery małe) lub 5 (litery małe i wielkie). Czy można to rozwiązać za pomocą formuły,...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Wycena marki przedsiębiorstwa – podstawowe założenia i zagadnienia związane z wyceną marki według normy ISO 10668

Wycena brandu (marki) z wykorzystaniem normy ISO 10668 Aktywa niematerialne są określane jako walory o wysokiej wartości. Prawdopodobnie najbardziej wartościowym, lecz najmniej zbadanym składnikiem w tej grupie jest marka. Marce musi być nadana wiarygodna wartość. Ten Międzynarodowy Standard dostarcza logicznego, wiarygodnego podejścia do wyceny marki, zawierając finansowe, behawioralne i prawne...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Co interesuje banki przy udzielaniu kredytów

Gdy spółki ubiegają się o kredyt, powinny wiedzieć, na podstawie jakich danych bank podejmuje decyzję o udzieleniu (lub nieudzieleniu) kredytu. W celu oceny ryzyka związanego z ekspozycjami kredytowymi banki wykorzystują ściśle określoną procedurę. W ramach tej procedury oceniają prawdopodobieństwo ewentualnej niewypłacalności przyszłego kredytobiorcy.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Jak kalkulować jednostkowe koszty upomnienia od należności

Problem: Jak prawidłowo wykonać kalkulację jednostkowych kosztów upomnienia od należności? Proszę o przedstawienie odpowiedzi na konkretnym przykładzie liczbowym.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Listy windykacyjne – korespondencja seryjna

W tym opracowaniu nasz analityk finansowy musi na koniec roku przygotować pisma windykacyjne dla klientów zalegających z zapłatami. Z systemu pobrał zestawienie zawierające potrzebne mu dane...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Import plików tekstowych przez ODBC (OLE DB, ADO)

Informatycy lub analitycy z reguły wiedzą, jak dokonać importu pliku tekstowego. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Jeśli zapytamy ich o metodę i efekty, podrążymy temat, zaczynają rozmyślać... Stwierdzą, że to pracochłonne i powoduje dużo błędów. Są już na dobrej drodze, problem rzeczywiście wymaga przemyślenia. Jest co optymalizować...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.