Być może pracując z Excelem, zdarza Ci się używać sformułowania: „Mam tabelkę z danymi w Excelu”. Albo być może słyszysz takie sformułowania od innych osób. Czym więc tak naprawdę jest tabela w Excelu? W jakiej sytuacji możemy używać zwrotu: „Mam tabelę z danymi”? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w niniejszym artykule.
Jak działa zakładka „Automatyzacja” w Excelu? Jak z jej wykorzystaniem można usprawnić niektóre czynności? Na czym w praktyce polega praca ze skryptami?
Funkcje tablicowe nie są tak naprawdę niczym nowym w Excelu. Wprawni użytkownicy Excela być może będą je kojarzyć ze skrótem klawiaturowym Ctrl + Shift + Enter. Takie funkcje potrafiły jednak przysporzyć dość sporo problemów przy ich wykorzystywaniu, stąd już kilka lat temu w Excelu pojawiło się zupełnie nowe podejście do funkcji tablicowych. Nie trzeba już ich wywoływać wspomnianą przed momentem kombinacją...
Przy tworzeniu raportów bądź podsumowań, często korzysta się z różnego rodzaju ciągów. Programiści Microsoftu zdają sobie z tego sprawę, dlatego w Excelu można tworzyć różnorodne ciągi.
Wizualizacja, obok analizy danych, jest niezwykle istotną częścią pracy kontrolera finansowego. To, jak wizualizujemy dane ma znaczny wpływ na to, jak je zrozumieją menedżerowie. Jednym z ciekawszych, choć bardziej pracochłonnych wykresów jest gauge chart (miernik), który pokazuje graficznie performance wybranego przez nas KPI. Niniejszy artykuł opisuje jak krok po kroku stworzyć taki wykres, a także...
Największe na świecie korporacje z różnych branż wykorzystują oprogramowanie IBM Planning Analytics with Watson do zwiększenia efektywności operacyjnej i poprawy operacyjnej swoich przedsiębiorstw. W niniejszym artykule prezentujemy możliwości wykorzystania narzędzia do dogłębnej analizy budżetów projektów inwestycyjnych na przykładzie doświadczeń firmy MINERAL MIDRANGE S.A. z ponad stu wdrożeń...
Listy rozwijane są bardzo przydatnym narzędziem w Excelu. Czasami chcemy stworzyć listę rozwijaną na podstawie wpisanych już wartości i chcemy, żeby do listy rozwijanej automatycznie dodawały się kolejne wartości, które wpiszemy. Jak możemy to zrobić? Możemy wykorzystać Power Query i trochę VBA.
Następna
strona
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.